مجموعه کاربرگهای عملکرد نوآموز بسته آموزشی، تربیتی
معرفی کتاب
بهرهمندی کودکان از دوره کودکستان در کنار پیامدهای مثبت تربیتی و آمادهسازی آنها برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر، موجب تقویت مهارتهای زندگی، کلامی و زبانی، دیداری و شنیداری، دستورزی، آشنایی با پدیدهها و فضاهای اجتماعی و گروهی، تعامل با همسالان، انس و الفت با قرآن کریم و مفاهیم و ارزشهای دینی، شکوفایی استعدادها و علایق و تواناییها و پرورش هویت اسلامی ـ ایرانی در وی میگردد. بر این اساس محتوای حاضر طبق محورها، دستورالعملها و راهنماییهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در قالب یک بسته آموزشی بر مبنای مهارتآموزی و با رویکرد داستان محوری تهیه و تدوین شده است. محتوای این بسته آموزشی ـ تربیتی از 9 واحد یادگیری در قالب سه جلد کتاب مهارتآموزی با رویکرد داستان محوری تهیه و تدوین شده است. کتاب اخیر شامل مجموعه کاربرگهای هدفمندِ فعالیتهای عملکردی و در راستای مطالب کتابهای مهارت آموزی برای آموزش محتواهای بسته آموزشی میباشد.
بچههای افلاک مهارتآموزی 3
معرفی کتاب
بهرهمندی کودکان از دوره کودکستان در کنار پیامدهای مثبت تربیتی و آمادهسازی آنها برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر، موجب تقویت مهارتهای زندگی، کلامی و زبانی، دیداری و شنیداری، دستورزی، آشنایی با پدیدهها و فضاهای اجتماعی و گروهی، تعامل با همسالان، انس و الفت با قرآن کریم و مفاهیم و ارزشهای دینی، شکوفایی استعدادها و علایق و تواناییها و پرورش هویت اسلامی ـ ایرانی در وی میگردد. بر این اساس محتوای حاضر طبق محورها، دستورالعملها و راهنماییهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در قالب یک بسته آموزشی بر مبنای مهارتآموزی و با رویکرد داستان محوری تهیه و تدوین شده است. محتوای این بسته آموزشی ـ تربیتی از 9 واحد یادگیری در قالب سه جلد کتاب مهارتآموزی با رویکرد داستان محوری تهیه و تدوین شده و مجموعه کاربرگهای هدفمند شامل فعالیتهای عملکردی و در راستای مطالب کتابهای مهارت آموزی فراهم شده است. همچنین و کتاب راهنمای مربی که شامل اهداف آموزشی و روش کار هر فعالیت میباشد تا در امر آموزش و با توجه به اهداف هر واحد یادگیری، تسهیلگر مربیان در امر آموزش باشد.
فعالیتهای طراحی شده در جلد سوم در خصوص مشاغل، محیط زیست و رسانه میباشد.
فعالیتهای طراحی شده در جلد سوم در خصوص مشاغل، محیط زیست و رسانه میباشد.
بچههای افلاک مهارتآموزی 2
معرفی کتاب
بهرهمندی کودکان از دوره کودکستان در کنار پیامدهای مثبت تربیتی و آمادهسازی آنها برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر، موجب تقویت مهارتهای زندگی، کلامی و زبانی، دیداری و شنیداری، دستورزی، آشنایی با پدیدهها و فضاهای اجتماعی و گروهی، تعامل با همسالان، انس و الفت با قرآن کریم و مفاهیم و ارزشهای دینی، شکوفایی استعدادها و علایق و تواناییها و پرورش هویت اسلامی ـ ایرانی در وی میگردد. بر این اساس محتوای حاضر طبق محورها، دستورالعملها و راهنماییهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در قالب یک بسته آموزشی بر مبنای مهارتآموزی و با رویکرد داستان محوری تهیه و تدوین شده است. محتوای این بسته آموزشی ـ تربیتی از 9 واحد یادگیری در قالب سه جلد کتاب مهارتآموزی با رویکرد داستان محوری تهیه و تدوین شده و مجموعه کاربرگهای هدفمند شامل فعالیتهای عملکردی و در راستای مطالب کتابهای مهارت آموزی فراهم شده است. همچنین و کتاب راهنمای مربی که شامل اهداف آموزشی و روش کار هر فعالیت میباشد تا در امر آموزش و با توجه به اهداف هر واحد یادگیری، تسهیلگر مربیان در امر آموزش باشد.
فعالیتهای طراحی شده در جلد دوم در خصوص محله زندگی، گیاهان و جانواران میباشد.
فعالیتهای طراحی شده در جلد دوم در خصوص محله زندگی، گیاهان و جانواران میباشد.
بچههای افلاک مهارتآموزی 1
معرفی کتاب
بهرهمندی کودکان از دوره کودکستان در کنار پیامدهای مثبت تربیتی و آمادهسازی آنها برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر، موجب تقویت مهارتهای زندگی، کلامی و زبانی، دیداری و شنیداری، دستورزی، آشنایی با پدیدهها و فضاهای اجتماعی و گروهی، تعامل با همسالان، انس و الفت با قرآن کریم و مفاهیم و ارزشهای دینی، شکوفایی استعدادها و علایق و تواناییها و پرورش هویت اسلامی ـ ایرانی در وی میگردد. بر این اساس محتوای حاضر طبق محورها، دستورالعملها و راهنماییهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در قالب یک بسته آموزشی بر مبنای مهارتآموزی و با رویکرد داستان محوری تهیه و تدوین شده است. محتوای این بسته آموزشی ـ تربیتی از 9 واحد یادگیری در قالب سه جلد کتاب مهارتآموزی با رویکرد داستان محوری تهیه و تدوین شده و مجموعه کاربرگهای هدفمند شامل فعالیتهای عملکردی و در راستای مطالب کتابهای مهارت آموزی فراهم شده است. همچنین و کتاب راهنمای مربی که شامل اهداف آموزشی و روش کار هر فعالیت میباشد تا در امر آموزش و با توجه به اهداف هر واحد یادگیری، تسهیلگر مربیان در امر آموزش باشد.
فعالیتهای طراحی شده در جلد اول این مجموعه در خصوص آشنایی با کودکستان، خودشناسی و آشنایی با کشور عزیزمان ایران میباشد.
فعالیتهای طراحی شده در جلد اول این مجموعه در خصوص آشنایی با کودکستان، خودشناسی و آشنایی با کشور عزیزمان ایران میباشد.
ماجراهای پارسا و درسا 2: من میدانم، من میتوانم
معرفی کتاب
کتاب «نوآموز ماجراهای پارسا و درسا(2)» دومین جلد از مجموعه کتابهای بستهی تربیت و یادگیری من میدانم، من میتوانم است که برای استفادهی نوآموزان از اول بهمن تا پایان اردیبهشت طراحی شده است. در این کتاب، برای فعالیتهای دستورزی نوآموزان، هر هفته دو صفحه در نظر گرفته شده است. صفحهی اول به تعریف تصویری اختصاص دارد که با یکی از ماجراهای روزمرهی زندگی نوآموزان ارتباط دارد. هدف اصلی این صفحه، مشاهدهی فعال، توجه به جزئیات و تشویق نوآموز به سخن گفتن و بیان ماجرای تصویر بدون لکنت است. پس از انجام فعالیتها توسط نوآموزان، فیلمی با حضور «پاپالو»—دوست بچهها و دستیار معلم—به نمایش درمیآید. پاپالو در این فیلم، با بیانی شیرین و آموزنده، ماجرا را برای کودکان تعریف میکند. صفحهی دوم کتاب، بستری مناسب برای آموزش مفاهیم اولیهای است که در اسناد بالادستی و برنامهی درسی پیشدبستانی بر آنها تأکید شده است. این صفحه نقش مؤثری در تشویق نوآموزان به دستورزی، رنگآمیزی، تقویت هماهنگی دست و چشم، تقویت عضلات دست و همچنین یادگیری شکلها، رنگها و الگوها ایفا میکند. رویکرد این بسته بهطور کامل بازیمحور، مبتنی بر کار گروهی و احترام به تفاوتهای فردی نوآموزان است.
ماجراهای پارسا و درسا 1: من میدانم، من میتوانم
معرفی کتاب
کتاب نوآموز «ماجراهای پارسا و درسا (1)»، نخستین جلد از مجموعه کتابهای بستهی تربیت و یادگیری من میدانم، من میتوانم است که برای استفادهی نوآموزان از مهر تا پایان دی طراحی شده است. در این کتاب، برای فعالیتهای دستورزی نوآموزان، هر هفته دو صفحه در نظر گرفته شده است. صفحهی اول به تعریف تصویری اختصاص دارد که با یکی از ماجراهای روزمرهی زندگی نوآموزان ارتباط دارد. هدف اصلی این صفحه، مشاهدهی فعال، توجه به جزئیات و تشویق نوآموز به سخن گفتن و بیان ماجرای تصویر بدون لکنت است. پس از انجام فعالیتها توسط نوآموزان، فیلمی با حضور «پاپالو»—دوست بچهها و دستیار معلم—به نمایش درمیآید. پاپالو در این فیلم، با بیانی شیرین و آموزنده، ماجرا را برای کودکان تعریف میکند. صفحهی دوم کتاب، بستری مناسب برای آموزش مفاهیم اولیهای است که در اسناد بالادستی و برنامهی درسی پیشدبستانی بر آنها تأکید شده است. این صفحه نقش مؤثری در تشویق نوآموزان به دستورزی، رنگآمیزی، تقویت هماهنگی دست و چشم، تقویت عضلات دست و همچنین یادگیری شکلها، رنگها و الگوها ایفا میکند. رویکرد این بسته بهطور کامل بازیمحور، مبتنی بر کار گروهی و احترام به تفاوتهای فردی نوآموزان است.
دفتر شطرنجی ریاضی (پایه اول دبستان)
معرفی کتاب
دفتر شطرنجی ریاضی اول دبستان، یک کتاب کمک آموزشی برای دانشآموزان پایه اول ابتدایی است که برای تقویت مهارتهای ریاضی و به ویژه درک مفاهیم الگویی طراحی شده است. این دفتر با ارائه صفحات شطرنجی و تمرینهای مرتبط، به دانشآموزان کمک میکند تا مفاهیم انتزاعی ریاضی را به صورت عینی و قابل فهمتری درک کنند.
هاپیریزه، سگ کوچولو (رنگآمیزی با قصه)
معرفی کتاب
این کتاب، داستانی را روایت میکند که یادآور ضربالمثل «فلفل نبین چه ریزه؛ بشکن ببین چه تیزه!» است. مفهوم این ضربالمثل این است که نباید از روی ظاهر قضاوت کنیم. ممکن است کسی در نگاه ما ضعیف به نظر بیاید اما میتواند کارهای بزرگی را انجام دهد. هاپیریزه سگ کوچولویی است که باید از گلّهی گوسفندان مراقبت کند. اما گوسفندها فکر میکنند او کوچک است و کاری از دستش برنمیآید و به درد نمیخورد، تا اینکه...
بچهها در ضمن خواندن داستان، تصاویر کتاب را رنگآمیزی میکنند.
بچهها در ضمن خواندن داستان، تصاویر کتاب را رنگآمیزی میکنند.
این همه خوب و مهربان، چقدر تو خوبی خدا جان
معرفی کتاب
در این کتاب کودک با مفهوم خدا و نعمتهایی که به ما داده آشنا میشود. کتاب طوری طراحی شده است که اگر نور چراغ قوه را زیر صفحات نمدی بگیرید، میتوانید تصویرهای زیبا را روی دیوار اتاق ببینید. دیدن تصویری که به وسیلهی نور از صفحهی کتاب روی دیوار به وجود میآید قوهی تخیل کودک را برمیانگیزد و باعث میشود از خواندن کتاب لذت بیشتری ببرد.
من موشم و تو گربه باش، بازی کنیم یواش یواش
معرفی کتاب
در این کتاب کودک با مفهوم و لذت بازی و کار گروهی همراه بزرگترها یا دوستانش آشنا میشود. کتاب طوری طراحی شده است که اگر نور چراغ قوه را زیر صفحات نمدی بگیرید، میتوانید تصویرهای زیبا را روی دیوار اتاق ببینید. دیدن تصویری که به وسیلهی نور از صفحهی کتاب روی دیوار به وجود میآید قوهی تخیل کودک را برمیانگیزد و باعث میشود از خواندن کتاب لذت بیشتری ببرد.