رؤیای پروانهای
معرفی کتاب
کتاب «رؤیای پروانهای»، یک رمان ماجراجویانه و تخیلی است که داستان نیوتن و ونسا است که در شهر اینجلفالز زندگی میکنند و متوجه میشوند که بزرگترها رازی را دربارهی پروانههای رنگینکمان زمردی پنهان میکنند. آنها تصمیم میگیرند این راز را کشف کنند و متوجه میشوند که این پروانهها با آمدنشان، اتفاقات عجیبی را در شهر به وجود میآورند. این دو نوجوان در طول داستان با چالشها و موانعی روبرو میشوند و سعی میکنند با همکاری و دوستی، راز پروانهها را کشف کنند.
معماهای کوتاه برای بچههای باهوش
معرفی کتاب
در این کتاب با معماهایی نسبتا ساده سروکار دارید که قرار است برخی از مهارتهای فکری شما را فعالتر کنند. تلاش برای حل این معماها، تمرینی است برای کشف فرضها و الگوهای پنهان و توجه به شباهتها و تفاوتها. بهعلاوه، در ضمن حل این معماها شما باید عمیقتر فکر کنید تا بتوانید راهحلها، استراتژیها و امکانهای تازهای پیدا کنید. مهمترین ابزاری که برای حل این معماها نیاز دارید خلاقیت، حوصله و ابتکار شماست.
ساندویچ هوش نهم
معرفی کتاب
این کتاب یکی از مهمترین منابع اصلی برای آمادگی آزمونهای «سمپاد» است که باید در کنار سایر کتابهای هوش مطالعه شود. از ویژگی برجسته کتاب میتوان به «خودآموز بودن» کتاب اشاره کرد و این ویژگی سبب گردیده تا اگر کسی تنها همین کتاب را مطالعه کند با هیچ مشکلی در آزمونهای هوش مواجه نشود. ذکر تمامی سؤالهای آزمونهای هوش سمپاد به همراه راهحلهای فراتشریحی، طبقهبندی سؤالها، ارائه کلید سؤالها دقیقا شبیه به کلید منتشرشده سمپاد، و ذکر صورت سؤال در قسمت پاسخنامه برخی از دیگر ویژگیهای برجسته کتاب است.
پاسخ تشریحی معماهای منطقی
معرفی کتاب
در این کتاب تعدادی معمای منطقی به همراه تصویر درج شده است که منظور از آن رسیدن به راه حل منطقی و تقویت مهارت فکرکردن در انسان است. به این ترتیب قدرت استدلال منطقی در انسان بالا میرود و خلاقیت افزایش مییابد. حل معماهای منطقی باعث افزایش تمرکز بر مسائل پیچیده میشود. روان شناسان معتقدند بازیهای فکری و سرگرمیهای علمی روشی برای به چالش کشیدن مغز و اندیشه است. پاسخ معماها به صورت تشریحی داده شده و در لابهلای هر کدام بازی با اعداد نیز دیده میشود. ایده بیشتر معماها یکسان و البته دارای داستانهای متفاوت است.
معماهای منطقی
معرفی کتاب
در این کتاب سرگرمیهای علمی و پرورش ذهن به شکل معما و همراه تصاویر رنگی آمده است. حل معماهای منطقی به کارایی ذهن کمک میکند. در حل معماها، حدس و گمان جایی ندارد و باید از تفکر و استدلال بهره برد.در طرح سوالها و معماهای این اثر، بازی با اعداد، معماهایی از شخصیتهای معروف مانند بیل گیتس، انیشتین و پروتاگوراس و غیره در نظر گرفته شده است. باغ سیب، کلاههای رنگین، بخش پذیری، باهوشترین شهروند، مقصر کیست، سه ارباب فضایی و تعدادی دیگر، از معماهای این کتاب هستند. هدف از گرداوری این معماها درگیرکردن ذهن مخاطب است و راه حلهای ارائه شده، لزوما منحصر به فرد نیستند. در پایان کتاب نیز صفحاتی به معرفی چند دانشمند وریاضیدان از جمله اگوستوس دمورگان، داتاتریا رامجاندرا کاپرکار، دکتر محمود حسابی و خیام اختصاص داده شده است.
زندگی با بازی بهتر است یا بی بازی؟
معرفی کتاب
کتاب حاضر به شرح و معرفی بازی ها و اهمیت آن اشاره دارد. بازی ها در طول زمان شکل و تنوع بسیاری یافتهاند. شطرنج و بازیهای تختهای از انواع بازیهای قدیم و گیمها، بازیهای رایانهای از اشکال جدید بازی هستند. در این کتاب بحث های کوتاه درباره نکات مثبت و یا مضر انواع بازی بیان شدهاست. بازیهای واقعیت مجازی از دیگر انواع این فعالیتهاست که در 30 سال اخیر رواج یافتهاند. آیا ممکن است در آینده بازیهای دیگری به وجودآیند؟ این موضوعی است که در کنار توضیح کاربردهای متنوع بازی، شرح داده میشود.
معماهای چارگوش 1: 100 معمای جذاب با ریاضیات ساده و منطق هوشمندانه
معرفی کتاب
این کتاب، مجموعهای از 100 معمای جذاب است که با ریاضیات و منطق ساده، قابل انجام است. کارکرد این معماها بهطور ویژه تقویت هوش ریاضی و منطق است. بخش اول کتاب به معرفی قوانین حل این معماها اختصاص دارد که در آن معماها در پنج سطح دشواری متفاوت - از بسیار ساده تا بسیار چالشبرانگیز- ارائه شده است. در بخش انتهایی کتاب نیز حل تشریحی تمام معماها آمده است.
راهنمای حل معماهای ببراس در مفاهیم علوم رایانه و تفکر رایانشی گام سوم
معرفی کتاب
«چالش ببراس» شامل مجموعهای از مسئلههای کوتاه و نیمهبلندچندگزینهای یا تعاملی است که به اصطلاح «معماهای ببراس» نامیده میشوند. این معماها ارتباط تنگاتنگی با مفاهیم علوم رایانه دارند؛ با این حال میتوان، آنها را بدون داشتن دانش قبلی در علوم رایانه حل کرد. دانشآموزان برای حل معماها با این چالش باید دربارۀ موضوعاتی چون اطلاعات، ساختارهای گسسته، محاسبات و پردازش دادهها بیندیشند و از مفاهیم الگوریتمی استفاده کنند. این کتاب، گام سوم از «راهنمای حل معماهای ببراس» از سال 2012 تا 2016 میلادی است.
راهنمای حل معماهای ببراس در مفاهیم علوم رایانه و تفکر رایانشی گام دوم
معرفی کتاب
«چالش ببراس» یک مسابقه ترویجی آنلاین است که با هدف آشنا کردن دانشآموزان با مفاهیم علوم رایانه و تفکر رایانشی در کشورهای مختلف برگزار میشود. «تفکر رایانشی»، مجموعهای از مهارتهای شناختی و فرآیندهای حل مسئله است که شامل 5 راهبرد اصلی «تجزیه»، «پیرایش»، «الگویابی»، «الگوریتم» و «ارزیابی» است. این کتاب گام دوم از «راهنمای حل معماهای ببراس» از سال 2012 تا 2016 میلادی است.