زمین داره فرو میره!
معرفی کتاب
در مجموعه «قصه، بازی، نمایش» تلاش میشود قصههای معروف ادبیات شفاهی ایران زمین با سه رویکرد روایت، بازی و نمایش ارائه شود. در انتخاب قصهها تلاش شده انواع افسانهها اعم از حیوانات، در بخش تمثیلی و استعاری و نیز افسانههای واقع گرا وجود داشته باشد و با نثری روایی و مناسب برای قصهگویی ارائه شود تا مخاطبان بسته به گروه سنی مخاطب و صلاحدید آموزشی تربیتی خود، دست به انتخاب بزنند. در طراحی بازیها تلاش شده بازیها با یکی از شاکلههای قصه مثل موضوع، شخصیت، درون مایه یا پیام برخاسته از آنها ارتباط داشته باشد. در این جلد بچهها با این نکته آشنا میشوند که وقتی از چیزی اطلاعی ندارند، ممکن است از آن نگران و دچار اضطراب شوند. بعد هم ممکن است این دلهره را ناخواسته به دیگران منتقل کنند.
خوابم نمیبره!
معرفی کتاب
در مجموعه «قصه، بازی، نمایش» تلاش میشود قصههای معروف ادبیات شفاهی ایران زمین با سه رویکرد روایت، بازی و نمایش ارائه شود. در انتخاب قصهها تلاش شده انواع افسانهها اعم از حیوانات، در بخش تمثیلی و استعاری و نیز افسانههای واقعگرا وجود داشته باشد و با نثری روایی و مناسب برای قصهگویی ارائه شود تا مخاطبان بسته به گروه سنی مخاطب و صلاحدید آموزشی تربیتی خود، دست به انتخاب بزنند. در طراحی بازیها تلاش شده بازیها با یکی از شاکلههای قصه مثل موضوع، شخصیت، درون مایه یا پیام برخاسته از آنها ارتباط داشته باشد.در این جلد بچهها با این نکته آشنا میشوند که موجودات مختلف، با هم تفاوتهایی دارند. به همین ترتیب انسانها گرچه نیازهای مشترک دارند با این حال تفاوتهایی در شکل زندگی با هم دارند و آنها باید قواعد زیستن را همانطور که هستند بپذیرند. در بخشی از این داستان میخوانیم: «یکی بود یکی نبود توی یه جنگل یه بچه خرس با خونوادهاش زندگی میکرد، قصه ما برای زمانیه که یواش یواش باید پاییز تموم میشد و زمستون از راه میرسید..»
خرطوم همهکاره!
معرفی کتاب
در مجموعه «قصه، بازی، نمایش» تلاش میشود قصههای معروف ادبیات شفاهی ایران زمین با سه رویکرد روایت، بازی و نمایش ارائه شود. در انتخاب قصهها تلاش شده انواع افسانهها اعم از حیوانات، در بخش تمثیلی و استعاری و نیز افسانههای واقعگرا وجود داشته باشد و با نثری روایی و مناسب برای قصهگویی ارائه شود تا مخاطبان بسته به گروه سنی مخاطب و صلاحدید آموزشی تربیتی خود، دست به انتخاب بزنند. در طراحی بازیها تلاش شده بازیها با یکی از شاکلههای قصه مثل موضوع، شخصیت، درون مایه یا پیام برخاسته از آنها ارتباط داشته باشد. در این جلد بچهها با این نکته آشنا میشوند که موجودات مختلف، با هم تفاوتهایی دارند. به همین ترتیب انسانها گرچه نیازهای مشترک دارند با این حال تفاوتهایی در شکل ظاهری و سلیقه با هم دارند و باید آنها را همانطور که هستند بپذیرند.
سنجابی که میترسید!
معرفی کتاب
در مجموعه «قصه، بازی، نمایش» تلاش میشود قصههای معروف ادبیات شفاهی ایران زمین با سه رویکرد روایت، بازی و نمایش ارائه شود. در انتخاب قصهها تلاش شده انواع افسانهها اعم از حیوانات، در بخش تمثیلی و استعاری و نیز افسانههای واقعگرا وجود داشته باشد و با نثری روایی و مناسب برای قصهگویی ارائه شود تا مخاطبان بسته به گروه سنی مخاطب و صلاحدید آموزشی تربیتی خود، دست به انتخاب بزنند. در طراحی بازیها تلاش شده بازیها با یکی از شاکلههای قصه مثل موضوع، شخصیت، درون مایه یا پیام برخاسته از آنها ارتباط داشته باشد. در این جلد بچهها با این نکته آشنا میشوند که ترس همیشه با ماست. باید ترسها را با بزرگترها در میان بگذارند و با آنها درباره هرچه به نظرشان ترسناک است حرف بزنند.
سبدی که خالی شد!
معرفی کتاب
در مجموعه «قصه، بازی، نمایش» تلاش میشود قصههای معروف ادبیات شفاهی ایران زمین با سه رویکرد روایت، بازی و نمایش ارائه شود. در انتخاب قصهها تلاش شده انواع افسانهها اعم از حیوانات، در بخش تمثیلی و استعاری و نیز افسانههای واقعگرا وجود داشته باشد و با نثری روایی و مناسب برای قصهگویی ارائه شود تا مخاطبان بسته به گروه سنی مخاطب و صلاحدید آموزشی تربیتی خود، دست به انتخاب بزنند. در طراحی بازیها تلاش شده بازیها با یکی از شاکلههای قصه مثل موضوع، شخصیت، درون مایه یا پیام برخاسته از آنها ارتباط داشته باشد. این جلد بچهها را با این نکته آشنا میکند که باید مراقب وسایلی که در اختیار دارند باشند. شاید وسایل بریزند، شاید گم شوند، شاید جایی بماند، شاید کسی آنها را بردارد و...
دُمِتو به من میدی؟!
معرفی کتاب
در مجموعه «قصه، بازی، نمایش» تلاش میشود قصههای معروف ادبیات شفاهی ایران زمین با سه رویکرد روایت، بازی و نمایش ارائه شود. در انتخاب قصهها تلاش شده انواع افسانهها اعم از حیوانات، در بخش تمثیلی و استعاری و نیز افسانههای واقع گرا وجود داشته باشد و با نثری روایی و مناسب برای قصهگویی ارائه شود تا مخاطبان بسته به گروه سنی مخاطب و صلاحدید آموزشی تربیتی خود، دست به انتخاب بزنند. در طراحی بازیها تلاش شده بازیها با یکی از شاکلههای قصه مثل موضوع، شخصیت، درون مایه یا پیام برخاسته از آنها ارتباط داشته باشد. این نمایش بچهها را با این نکته آشنا میسازد که آنها باید به دیگر افراد خانه کمک کنند. آنها باید یاد بگیرند که همه افراد یک خانواده مسئولیت دارند در حد توان خودشان کارهایی را انجام بدهند و همه چیز را به عهده دیگران نگذارند.
مسابقه جدید خرگوش و لاکپشت!
معرفی کتاب
«در مجموعه «قصه، بازی، نمایش» تلاش میشود قصههای معروف ادبیات شفاهی ایران زمین با سه رویکرد روایت، بازی و نمایش ارائه شود. در انتخاب قصهها تلاش شده انواع افسانهها اعم از حیوانات، در بخش تمثیلی و استعاری و نیز افسانههای واقع گرا وجود داشته باشد و با نثری روایی و مناسب برای قصهگویی ارائه شود تا مخاطبان بسته به گروه سنی مخاطب و صلاحدید آموزشی تربیتی خود، دست به انتخاب بزنند. در طراحی بازیها تلاش شده بازیها با یکی از شاکلههای قصه مثل موضوع، شخصیت، درون مایه یا پیام برخاسته از آنها ارتباط داشته باشد. در این نمایش بچهها با این نکته آشنا میشوند که هر موجودی که محدودیتهایی دارد، تواناییهای مخصوص به خود را نیز دارد، همچنین این که با همدلی با دیگران احساس شادی و موفقیت بیشتری خواهند کرد.
سنجابی که تنها بود!
معرفی کتاب
«در مجموعه «قصه، بازی، نمایش» تلاش میشود قصههای معروف ادبیات شفاهی ایران زمین با سه رویکرد روایت، بازی و نمایش ارائه شود. در انتخاب قصهها تلاش شده انواع افسانهها اعم از حیوانات، در بخش تمثیلی و استعاری و نیز افسانههای واقع گرا وجود داشته باشد و با نثری روایی و مناسب برای قصهگویی ارائه شود تا مخاطبان بسته به گروه سنی مخاطب و صلاحدید آموزشی تربیتی خود، دست به انتخاب بزنند. در طراحی بازیها تلاش شده بازیها با یکی از شاکلههای قصه مثل موضوع، شخصیت، درون مایه یا پیام برخاسته از آنها ارتباط داشته باشد. این نمایش بچهها را با این نکته آشنا میکند که آنها باید نظرها، خواستهها، نیازها و چیزهایی را که دوست دارند- یا ندارند- ابراز کنند.
جشن نیمهکاره!
معرفی کتاب
«در مجموعه «قصه، بازی، نمایش» تلاش میشود قصههای معروف ادبیات شفاهی ایران زمین با سه رویکرد روایت، بازی و نمایشنامه ارائه شود. در انتخاب قصهها تلاش شده انواع افسانهها اعم از حیوانات، در بخش تمثیلی و استعاری و نیز افسانههای واقعگرا وجود داشته باشد و با نثری روایی و مناسب برای قصهگویی ارائه شود تا مخاطبان بسته به گروه سنی مخاطب و صلاحدید آموزشی تربیتی خود، دست به انتخاب بزنند. در طراحی بازیها تلاش شده بازیها با یکی از شاکلههای قصه مثل موضوع، شخصیت، درون مایه یا پیام برخاسته از آنها ارتباط داشته باشد. این نمایش بچهها را با این نکته آشنا میکند که هر حیوانی برای مقابله با خطر، از تواناییهای خودش استفاده میکند. ما انسانها هم باید همین کار را بکنیم.
بازی، بازی، نمایش، جلد اول
معرفی کتاب
مجموعه دو جلدی «بازی، بازی، نمایش» با تلفیقی از هنر نمایش و بازی، فرصتی را برای کودکان ایجاد میکند تا با کمک بزرگترها و در فرآیندی مشارکتی، فضاها و افقهای تازهای را تجربه کنند. این مجموعه در بستری از بازیهای وانمودی، موقعیتی برای پرورش توامندیهای کلامی- ارتباطی، هیجانی- اجتماعی و شناختی کودکان فراهم میکند و زمینهساز تقویت اعتمادبهنفس و مهارتهایی چون حلمسئله، همدلی، تفکر خلاق و جرأتمندی است. تصویرسازی این مجموعه، خواندن نمایشنامهها را لذتبخش کرده و پیشنهادهایی برای اجرای نمایشها به مخاطب ارائه میدهد.