آموزههای پژوهش در عمل مقطع ابتدایی
معرفی کتاب
معلمان در اثر سالها کار و تمرین با دانشآموزان، تجربه هایی به دست می آورند که اگر آنها را در کلاس بهکارگیرند، موفقیتهایشان چندبرابر خواهد شد. کتاب حاضر مجموعهای از پژوهشهای آموزگاران ابتدایی را در برمی گیرد که موضوع آنها عبارت است از: «راهکارهای ترغیب دانشآموزان به مشارکت در فعالیتهای گروهی؛ چگونگی بهبود تمرکز و توجه دانشاموزان کلاس اول؛ راهبردهای بهبود اختلال دیکته در دانشآموزان؛ چگونگی علاقمندکردن دانشآموزان کلاس اول به قهرمانان داستانهای شاهنامه». این پژوهشها میتوانند راهگشای حل مشکلات و اختلالهای یادگیری دانشآموزان باشند.
آموزههای پژوهش در عمل دوره آموزش ابتدایی
معرفی کتاب
پژوهشهای معلمان با اتفاقات و جریانهای داخل کلاسهای درس ارتباط مستقیم دارند و بهکاربستن نتایج و پیشنهادهای آنان به پیشرفت مدارس کمک می کند. کتاب حاضر مجموعهای از پژوهشهای معلمان ابتدایی را در برمی گیرد که موضوع آنها عبارت است از: «چگونه توانستم با استفاده از ورزش کلاسی یادگیری دانشآموزانم را در درس ریاضی بهبود بخشم؛ راهکارهای عملی در جهت رفع اختلالات خواندن؛ راهکارهای عملی برای تقویت نظمپذیری در دانشآموزان؛ ارائۀ راهکارهایی برای اثر بخشکردن یادگیری درس جغرافیا». این پژوهشها میتوانند راهگشای حل مشکلات و اختلالهای یادگیری دانشآموزان باشند.
آموزههای پژوهش در عمل دوره آموزش ابتدایی
معرفی کتاب
پژوهشهای معلمان با اتفاقات و جریانهای داخل کلاسهای درس ارتباط مستقیم دارند و بهکاربستن نتایج و پیشنهادهای آنان به پیشرفت مدارس کمک می کند. کتاب حاضر مجموعهای از پژوهشهای معلمان ابتدایی را در برمی گیرد که موضوع آنها عبارتاست از: "بهبود روابط خانوادگی و کاهش اضطراب و استرس دانشآموزان، چگونگی کنترل بیشفعالی دانشآموزان کمتوان ذهنی، راهکارهای کاربرد وسایل کمکآموزشی برای افزایش یادگیری ریاضی و ارائۀ راهکارهای عملی برای کاهش رفتارهای پرخاشگرانه و تقویت خواندن و نوشتن". این پژوهشها میتوانند راهگشای حل مشکلات و اختلالهای یادگیری دانشآموزان باشند.
آموزههای پژوهش در عمل مقطع ابتدایی
معرفی کتاب
معلمان در اثر سالها کار و تمرین با دانشآموزان، تجربههایی به دست می آورند که اگر آنها را در کلاس بهکارگیرند، موفقیتهایشان چندبرابر خواهد شد. کتاب حاضر مجموعهای از پژوهشهای آموزگاران ابتدایی را در برمیگیرد که موضوع آنها عبارت است از: «چگونه توانستم مشکل ناسازگاری دانشآموزم را کاهش دهم؛ راهبردهای رفع اختلال یادگیری املای دانشآموزان با کمک وسایل بازی و بازیهای سنتی؛ راهکارهای علاقمند کردن دانشآموزان کمتوان ذهنی؛ بررسی راهکارهای هدفمندکردن تکالیف درسی». این پژوهشها میتوانند راهگشای حل مشکلات و اختلالهای یادگیری دانشآموزان باشند.
آموزههای پژوهش در عمل مقطع ابتدایی
معرفی کتاب
معلمان در اثر سالها کار و تمرین با دانشآموزان، تجربه هایی به دست می آورند که اگر آنها را در کلاس به کارگیرند، موفقیتهایشان چندبرابر خواهد شد. کتاب حاضر مجموعهای از پژوهشهای آموزگاران ابتدایی را در برمی گیرد که موضوع آنها عبارتاست از: «راهکارهای مناسب برای کاهش جویدن ناخن در دانشآموز؛ آموزش خودگردانی بیماری خاص به دانشآموز ابتدایی؛ ارائۀ راهکارهای عملی برای ترغیب و علاقمندکردن دانشآموزان به انضباط بیشتر در کلاس و مدرسه؛ راهکارهای تقویت انگیزه در دانشآموزان نسبت به انجام تکالیف». این پژوهشها میتوانند راهگشای حل مشکلات و اختلالهای یادگیری دانشآموزان باشند.
رستم ایل: محمد بهمنبیگی
معرفی کتاب
این کتاب به معرفی و شرح دوران زندگی محمدبهمن بیگی، از معلمان بزرگ عصر پهلوی، اختصاص دارد. وی مردی از تبار ایل و عشایر قشقایی بود که دعوت به قیام مقدس الفبا یا همان سوادآموزی را در میان عشایر بنیان نهاد و از خود پنج کتاب به یادگار گذاشت که میتوان از آنها با عنوان «خمسه بهمن بیگی» نام برد. در کتاب حاضر نمونهای از اشعار درسی نیز مشاهده میشود.
کتاب معلم فارسی، ریاضی و علوم تجربی پنجم دبستان
معرفی کتاب
کتاب معلم ابزاری آموزشی است که به روند تدریس آموزگاران نظم میبخشد و فرایند یادگیری دوطرفه را توسعه میدهد. در این کتاب پاسخ پرسشهای کاربرگ و کتاب کار و تمرین درسهای علوم، ریاضی و فارسی درج گردیده است. در ابتدای هر فصل همچنین اهداف آموزشی هر درس و نیز دانستنیهایی برای معلم در نظر گرفته شده است.
تدریس یار فارسی سوم دبستان
معرفی کتاب
تدریس فرایندی هدفمند است که در جریان ارتباط دوجانبه معلم و دانشآموز تحقق مییابد. کتاب پیش رو دربردارنده نکتههایی است که در طول تدریس باید به آنها توجه کرد. ابزارهای تدریس، روشهای ارزشیابی، انواع تکلیف و روشهای ایجاد انگیزه در دانشآموزان از جمله مواردی است که برای هر درس ذکر شده است.