راهبری کسب و کار از ایده تا بازار
معرفی کتاب
کتاب «راهبری کسبوکار: از ایده تا بازار» به بررسی مراحل شکلگیری و هدایت یک کسبوکار از نقطهی آغازین ایدهپردازی تا ورود موفق به بازار میپردازد. نویسنده با نگاهی راهبردی، نکاتی دربارهی اعتبارسنجی ایدهها، شناخت مشتری، طراحی مدل کسبوکار، تدوین برنامهی بازاریابی، مدیریت منابع انسانی و تحلیل بازار را ارائه کرده و از تجربیات و الگوهای بومی نیز بهره گرفته است. نثر کتاب رسمی، دقیق و آموزشمحور است و تلاش دارد مسیر عملیاتیسازی یک کسبوکار نوپا را با تمرکز بر واقعیتهای بازار ایران روشن نماید.
کفش باز
معرفی کتاب
این کتاب روایتی واقعی از مسیر شکلگیری یکی از بزرگترین برندهای ورزشی جهان است. نایت در این کتاب از دوران جوانی خود، ایدهی اولیهی کسبوکار، چالشهای مالی، بحرانهای مدیریتی، و روابط انسانی که در مسیر کارآفرینی با آنها مواجه بوده سخن میگوید. متن کتاب با نثری صمیمی و صادقانه، تصویری نزدیک از تفکر، جسارت و تلاش او برای تحقق رؤیاهایش ارائه میدهد؛ روایتی که هم انگیزشی است و هم واقعی، بیاغراق و بیتبلیغات است. نویسنده در فصلهای متوالی خاطرات خود را در قالب داستانهای منسجم بیان کرده است.
آکادمی کارآفرینان
معرفی کتاب
این کتاب با رویکردی سرگرمکننده و علمی، نوجوانان را به دنیای کارآفرینی دعوت میکند و به آنها نشان میدهد که چگونه میتوانند با ایدههای خلاقانه، دنیا را به جای بهتری تبدیل کنند. مخاطب در قالب یک دانشآموز تازهوارد به آکادمی خیالی کارآفرینان، با مفاهیم پایهای کسبوکار، مدیریت، بازاریابی و نوآوری آشنا میشود و در هر بخش، تمرینهایی برای تقویت مهارتهای فردی و گروهی ارائه شده است.
در صفحات کتاب، نوجوان یاد میگیرد چگونه ایدههایش را آزمایش کند، از رقبا متمایز شود، به یک مدیر موفق تبدیل گردد و کارهایش را با کیفیت بالا انجام دهد. طراحی کتاب بهگونهایست که حس ورود به یک مدرسهی واقعی کسبوکار را القا میکند و با تصویرگریهای رنگی و طنزآمیز، یادگیری را به تجربهای لذتبخش تبدیل میسازد.
در صفحات کتاب، نوجوان یاد میگیرد چگونه ایدههایش را آزمایش کند، از رقبا متمایز شود، به یک مدیر موفق تبدیل گردد و کارهایش را با کیفیت بالا انجام دهد. طراحی کتاب بهگونهایست که حس ورود به یک مدرسهی واقعی کسبوکار را القا میکند و با تصویرگریهای رنگی و طنزآمیز، یادگیری را به تجربهای لذتبخش تبدیل میسازد.
آرزوهای دستساز؛ ماجرای شکلگیری یک شرکت دانشبنیان در حوزه فناوریهای الکترونیکی و کامپیوتری
معرفی کتاب
حتماً پیش آمده که گاهی با خودت بگویی کاش یک غول چراغجادو داشتم که مرا به همهی آرزوهایم میرساند. اما غول و چراغ هیچ وقت سروکلهاش پیدا نمیشود و تو میمانی و هزار امید و آرزو! اما غصه نخور میخواهم کتابی معرفی کنم که زندگی چند نوجوان همسن و سال خودت را که به جای غول و چراغ جادو آرزوهایشان را با دست خودشان ساختند، نشان میدهد. نوجوانهایی که کمکم بزرگ شدند و پایشان به دانشگاه رسید. آرزو داشتند که یک شرکت دانشبنیان بزنند ولی کار آسانی نبود. آنها هم اهل جازدن و کنار کشیدن نبودند. راه افتادند؛ همه سختیهای مسیر را طی کردند تا بالاخره موفق شدند. با خواندن این کتاب کلی ایده خلاقانه به ذهنت میرسد؛ درست مثل یک دفترچه راهنما که نشانت میدهد چهطور آرزوهایت را با دست خودت بسازی و راحت عقبنشینی نکنی.
دستان کوچک، کارهای بزرگ
معرفی کتاب
مجموعهی حاضر با استفاده از داستانهای هدفمند در تلاش است که ساحتهای ششگانهی تربیت و موضوعاتی چون نعمتهای خداوند، آشنایی با مشاغل و کارآفرینی، همکاری و مسئولیتپذیری، رعایت بهداشت محیط زیست و زیبایی خلقت و ... را به دانشآموزان آموزش بدهد. الناز دختر روستایی است که با کمک مادربزرگش سوزندوزی یاد گرفته ولی اعتمادبهنفس کافی برای ارائهی کارهایش را ندارد. اما یک روز از خانم معلم دربارهی کارآفرینی سوال میکند و بعد با کمک المیرا و مارال برای نمایشگاه صنایع دستی مدرسه کلی گلسینه درست میکنند. این داستان دانشآموزان را با مفهوم کارآفرینی بیشتر آشنا میکند و به آنها یاد میدهد که چطور با خودباروی و اعتماد به نفس به افراد موفقی تبدیل بشوند.
صدای زندگی در محله
معرفی کتاب
مجموعهی حاضر با استفاده از داستانهای هدفمند در تلاش است که ساحتهای ششگانهی تربیت و موضوعاتی چون نعمتهای خداوند، آشنایی با مشاغل و کارآفرینی، همکاری و مسئولیتپذیری، رعایت بهداشت محیط زیست و زیبایی خلقت و ... را به دانشآموزان آموزش بدهد. در یک محلهی قدیمی تعدادی دختربچه دور هم جمع شدهاند تا چرخفلک حسن آقا را که کلی با آن خاطره دارند تعمیر کنند. هزینه تعمیر چرخ فلک خیلی بالاست و بچهها برای تأمین آن باید کاری انجام بدهند... این داستان ساحت اقتصادی و حرفهای را هدف قرار داده است. این داستان بچهها را با موضوع کارآفرینی بیشتر آشنا میکند و همچنین مزایای همکاری، مسئولیتپذیری و همدلی را به آنها گوشزد میکند.
از خلاقیت تا نوآوری:چگونه ایدههایمان را به واقعیت تبدیل کنیم؟
معرفی کتاب
ادیسون میگوید: «یک درصد نبوغ، الهام است و 99 درصد تلاش.» ایدههای کسبوکار تازه و یا کارآفرینی همواره وجود دارد؛ اما اجرای خوب و موفق بهندرت اتفاق میافتد. ایدهها مهم نیستند، آنچه مهم است تحقق آنها است. همۀ ما ایدهپردازانی خلاق هستیم؛ اما اینکه چگونه ایده را محقق سازیم به زنجیرهای از مفاهیم و اطلاعات، مدیریت اجرایی و خلاقیت وابسته است. نویسنده با نگارش این کتاب زوایای عملی کردن ایدهها را به زبان ساده بیان کرده است. او از مراحل، موانع، مشکلات و تمام مسیرهای میانبر تحقق اهداف در این اثر سخن گفته است. این کتاب 3 فصل دارد که عبارتاند از: سازماندهی و اجرا، فشارهای مجموعه و قابلیت مدیریت.
شرکت خانوادگی
معرفی کتاب
مجموعه آموزش سواد مالی، سطحدو با هدف افزایش هوش اقتصادی و مهارت کنترل پول برای کودکان دوره دوم نگاشته شدهاست. این مجموعه کتاب، به کودکان آموزش میدهد که چرا و چطور پسانداز کنند؛ چگونه با سرمایهگذاری، هم ارزش پولشان را حفظ کنند و هم در آبادانی کشورشان مشارکت داشته باشند؛ با راههای درست کسب پول و درآمد آشنا میشوند و اینکه چگونه از آن نگهداری کنند؛ میآموزند با مالیات به عنوان یک وظیفه ملی و مهم روبهرو شوند، از کودکی به کارآفرینی و ارزش آفرینی بپردازند. با محدود بودن پول و نامحدود بودن خواسته ها آشنا می شوند و... در این جلد کودکان یاد میگیرند که پسانداز و سرمایهگذاری را شروع کنند. جولِ هفتساله و خواهرهایش تصمیم میگیرند کسبوکاری راه بیندازند و با تولید حلقههای گل، برای دانشگاه پسانداز کنند. هرچند در ابتدای راه، کسبوکارشان، مثل خودشان کوچک و ساده است، کمکم آن را گسترش میدهند، کارمند استخدام میکنند و بدون کمک پدر و مادرشان، هزینهی خرید مواد اولیه را میپردازند. جول و خواهرهایش بعد از شش سال موفق میشوند 16 هزار دلار درآمد کسب کنند و با استفاده از روشهای مختلف سرمایهگذاری، آن را افزایش دهند.
کسب و کارَت را قورت بده!: برای آنهایی که میخواهند کسبوکار موفقی داشته باشند
معرفی کتاب
مهمترین عنصری که امروز در دل جامعه بشری به صورت آشکارا دیده میشود «کسبوکار» است. بدون کسبوکار، زندگی در شرایط امروز، ناقص پیش خواهد رفت. برای ورود به کسبوکارهای نوین، نیاز است که افراد از یکسو مهارتهای خود را افزایش دهند و از سوی دیگر برای خود اهدافی شغلی تعیین کنند و برنامهریزی شغلی داشته باشند. کتاب کسب و کارت را قورت بده! یک کتاب انگیزشی در حوزه کسبوکارهای مستقل است. این کتاب سرشار از مطالب درسآموز و انرژیبخش و استراتژیهای قدرتمند است. این کتاب دارای 25 فصل است: حقیقت کسبوکار، دانش و ذهن ما در کش و قوس کسبوکار، خواستنها و تواناییها در کسبوکار، عشق و علاقه در کسبوکار، تحقیق و پژوهش و چارهیابی در کسبوکار، اهداف چندگانه ما در کسبوکار و...
هنری فورد
معرفی کتاب
مجموعه «کی؟ چی؟ کجا؟ » نوجوانان را با شخصیتهای مهم تاریخ و مکانهای مهم جهان و اتفاقات پراهمیت آشنا میکند این مجموعهی دوست داشتنی برای نوجوانهای کنجکاو است که میخواهند اطلاعات عمومی خود را بالا ببرند، کتاب حاضر درباره کارآفرینی بزرگ و معروف به نام هنری فورد است که بنیانگذار شرکت اتومبیلسازی فورد بود. آقای فورد متولد قرن 19 بود و از سنین کودکی به ماشین، ربات، مکانیک و مدرنیته علاقه داشت.