رهبران راهبر: آشنایی با پیشگامان رهبری و مدیریت منابع انسانی در جهان...
معرفی کتاب
این کتاب درباره زندگی و فعالیت رهبران حوزه مدیریت انسانی در جهان همچون جوزف جوزان، وارن بنیس، آلوین تانلر و الکسی آسبورن است. نویسنده گفتوگوی 20 نفر از این مدیران بزرگ، اندیشهها، روش مدیریتی و خلاصهای از نمونه آثارشان را ارائه کرده است. هدف نویسندگان تواناکردن مدیران مدرسهها و رهبران سازمانی و مدیران منابع انسانی شرکتهای عظیم است.
در پایان هربخش لینک اینترنتی نیز آمده تا مخاطب بتواند علاوهبر محتوای کتاب به اطلاعات الکترونیکی مضاعفی نیز دست پیدا کند.
در پایان هربخش لینک اینترنتی نیز آمده تا مخاطب بتواند علاوهبر محتوای کتاب به اطلاعات الکترونیکی مضاعفی نیز دست پیدا کند.
مزیت: درباره سلامت سازمانی
معرفی کتاب
کتاب حاضر ضمن بررسی مفهوم سلامت سازمانی و مزایای گوناگون آن، به ارائه دستورعملی جامع و گامبهگام برای سالمسازی سازمانها میپردازد و آن را «مدل چهار قاعدهای» مینامد. هر بخش با بیان نکات و تعاریف ساده و بنیادین آغاز میشود و با ذکر نمونههای واقعی از تجربیات کاری، کاربرد ابزارهای مختلف برای تبیین هرچه بهتر موضوع و همچنین آوردن فهرست بررسی جامع در پایان هر فصل، میکوشد مهمترین نکات را بهشکلی بیان کند که در خاطر خواننده نقش ببندند.
مدرسه یادگیرنده تغییرات بزرگ با گامهای کوچک آغاز می شوند
معرفی کتاب
چگونگی خلق محیط یادگیرنده در کلاس، مدرسه و جامعه با استفاده از پنج فرمان یادگیری موضوع اصلی این کتاب است. فصلهای این کتاب عبارتاند از: ورود به مدرسه؛ چشمانداز مدرسه؛ واقعیت جاری؛ توسعه؛ رهبری. نویسنده با تعلیمات این کتاب کوشیده است راهحلهای گرههای کور سیستمهای آموزشی مدرسهها و سازمانها را به مخاطب بیاموزد.
رفتار سازمانی For Dummies
معرفی کتاب
موضوع رفتار سازمانی، چگونگی رفتار افراد در محیط کار است. این کتاب مقدماتی، مخاطب را با مبانی این موضوع آشنا می کند و همۀ موضوعات مربوط به رفتار سازمانی، از تفاوتهای شخصیتی و تیمها گرفته تا گزینش کارکنان و ایجاد انگیزه در آنها را بررسی میکند. نگاهی به ماهیت فرد در محیط کار، توصیههایی دربارۀ عوامل محرک گروهها و تیمها و علت از هم پاشیدن آنها، راهنماییهایی دربارۀ قرارداد روانشناختی کارفرمایان و کارکنان، رهبری مؤثر و آشنایی با محیط کارِ مدرنِ در حال تغییر، از جمله مفاهیم کتاب هستند.
خلق محیط یادگیرنده در کلاس، مدرسه، جامعه
معرفی کتاب
مدرسههای یادگیرنده فضایی امن برای دانش آموزان فراهم میکنند تا کل مجموعۀ مدرسه بتوانند لذت یادگیری را در کنار هم تجربه کنند. کتاب حاضر به موضوع خلق محیط یادگیرنده در کلاس، مدرسه و جامعه میپردازد و مقدمات ایجاد این محیط را ذکر میکند. همچنین، با مثالهای عینی، نشان میدهد مدرسهها چگونه با استفاده از ابزار، تکنیکها و منابع ارائهشده در این کتاب میتوانند رشد و تغییر کنند و خود را با تغییرات و چالشهای دنیای امروز تطبیق دهند.
رفتار شهروندی سازمانی
معرفی کتاب
در کتاب حاضر مفاهیمی مانند شهروند و حقوق شهروندی، شهروند خوب و رفتار شهروندی سازمانی، مدلهای رفتار شهروندی سازمانی و انواع رفتارهای ضد شهروندی سازمانی در هفت فصل بررسی شده است. در فصل هفتم ابزار سنجش رفتار شهروندی مانند پرسشنامۀ رفتار شهروندی سازمانی، وظیفهشناسی، نوعدوستی، امتیازدهی و تفسیر نتایج گنجانده شده است. در انتهای کتاب پرسشنامۀ مربوط به رفتارهای ضدشهروندی سازمانی نیز آمده است.
مدیریت دانش و سازمانهای یادگیرنده
معرفی کتاب
امروزه روشهای قدیمی ادارۀ سازمانها پاسخگوی تغییرات سریع محیط نیستند. در کتاب حاضر موضوع «مدیریت دانش و سازمانهای یادگیرنده» تعریف و مفهوم دانش و مدیریت و تعارضات آن تبیین میشود. طبقهبندی مدیران، مراحل سازماندهی رسمی، تعارض در سازمان، خلاقیت و نوآوری، کنترل و عوامل مؤثر بر آن، تعاریف مدیریت دانش، نمونههایی از بهکارگیری دانش، و بازنگری و مهندسی مجدد فرایندهای آموزشی دیگر مطالب کتاب را تشکیل میدهند.
یادگیری سازمانی
معرفی کتاب
امروزه فناوری اطلاعات یکی از مؤثرترین عوامل در تحقق یادگیری سازمانی است و نقش انکارناپذیری در راستای ارتقا یادگیری سازمان دارد. فناوری اطلاعات، با مسائلی مانند: استفاده از رایانههای الکترونیکی و نرمافزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد. این کتاب نشاندهندۀ نگاهی متفاوت به یادگیری سازمانی و چهارچوبهای اصلی آن است که اذعان دارد سازمان یادگیرنده، سازمانی است با ساختاری منظم، پویا و چرخۀ مستمر فعالیتها که افراد در آن مدام در حال یادگیری هستند. نگارنده در 6 فصل یادگیری سازمانی و انواع سطوح آن را در ایران و جهان مورد مقایسه قرار داده است.