هوش مصنوعی
معرفی کتاب
در دنیای امروز، هوش مصنوعی (AI) به یکی از مهمترین و پرکاربردترین فناوریها تبدیل شده است. هوش مصنوعی به عنوان شاخهای از علوم کامپیوتر، به مطالعه و طراحی سیستمهایی میپردازد که قادر به انجام وظایفی هستند که به طور معمول به هوش انسانی نیاز دارند. این وظایف شامل یادگیری، استدلال، حل مسئله، درک زبان طبیعی و حتی خلاقیت میشوند. در این کتاب، شما با تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی، الگوریتمها و تکنیکهای گوناگون آن آشنا خواهید شد. همچنین با استفاده از مثالها و تمرینهای عملی، میتوانید مهارتهای برنامهنویسیتان در زبان پایتون را تقویت کنید. این تمرینها به گونهای طراحی شده که به شما کمک کنند تا مفاهیم پیچیده را به صورت عملی و کاربردی درک کنید.
کتاب سخنگوی الفبا با لیلی
معرفی کتاب
لیلی کوچولو یک آدم فضایی است که تمام زبانهای دنیا را بلد است و حالا به زمین آمده تا زبان فارسی را به ما یاد بدهد. بچهها با کمک این کتاب با الفبا آشنا میشوند. کلمهها و جملههایی که حاوی نشانههای مورد نظر هستند را میبینند و میخوانند. کتاب حاضر با کمک فناوری واقعیت افزوده آماده شده و شخصیتهای آن سه بعدی، متحرک و سخنگو هستند. فقط کافیه که نرمافزر مربوط به کتاب را نصب کنید و دوربین گوشی خود را روبهروی کتاب بگیرید تا وارد این دنیای جادویی شوید.
معجون بازیسازی جلد 1
معرفی کتاب
در دنیای امروز یکی از مهارتهایی که یادگیری آن برای کودکان داری جذابیت میباشد، برنامهنویسی است؛ برنامهنویسی خلاقیت، توانایی حلمسئله و استدلالمنطقی در کودکان افزایش میدهد. بچهها در دنیای برنامهریزی فرصت پیدا میکنند که از هیچ، چیزی بسازند. در این کتاب سعی شده با بهرهمندی از جذابیت رسانههای دیجیتال و بازیهای رایانهای برای کودکان، به آموزش لذتبخش برنامهنویسی پرداخته شود.
هوش مصنوعی در کلاس
معرفی کتاب
این کتاب روش کار با یکی از معروفترین رباتهای گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی را که Chatgpt نام دارد با کمک 80 مثال و روشهای کاربردی و عملی آموزش میدهد. کتاب برای معلمان تألیف شده است تا به عنوان دستیاری در فرایند آموختن درسها به دانشآموزان همراه ایشان باشد. کتاب حاضر ده فصل دارد و نام برخی از فصلهای آن عبارتاند از: استفاده از Chatgpt برای انجام فعالیتهای کلاس؛ استفاده از Chatgpt برای برنامهنویسی کامپیوتری؛ استفاده از Chatgpt به عنوان دستیار آموزشی.
مدیریت مدرسه در عصر دیجیتال: مفاهیمی که مدیران از مدارس عصر دیجیتال باید بدانند
معرفی کتاب
این کتاب به مدیران مدارس کمک می کند تا توانمندی دانشآموزان را برای بهبود و تسریع یادگیری آنها از طریق آسانسازی روشهای یادگیری دیجیتالی افزایش دهد؛ زیرا نویسنده معتقد است که یادگیری فقط در شرایطی بالا میرود که دانشآموزان بتوانند درباره درسها، روشهای تدریس، کاربرد درسها و... گفتوگو و نظرات خود را اعلام کنند. در این کتاب نویسنده بازگو کرده است که به چه شکل و چگونه، فناوریهای دیجیتال، توسعه معنا و فرایند یادگیری را ارتقا میدهند و مفاهیم پیجیده کلاسی را تسهیل میکنند.
خودآموز تصویری 3DS MAX 2024
معرفی کتاب
این کتاب گام به گام شما را با محیط و عملکرد برنامه Autodesk 3ds Max آشنا میکند. کتاب حاوی تمرینات فراوان و متنوعی است و از طرفی بیشتر این تمرینات سرشار از مطالب آموزشی نسبتا مستقلی هستند. کتاب حاوی این دروس است: آشنایی کامل با محیط برنامه؛ ایجاد و ویرایش موضوعات پایهای؛ انتخاب، تغییر شکل و جهتدهی موضوعات؛ نسخهبرداری، گروهبندی و ایجاد پیوند بین موضوعات؛ کار با ترسیمات دوبُعدی و تبدیل آنها به مدل سهبُعدی؛ مدلهای مرکب؛ توابع اصلاحگر؛ و ...علاقهمندان در حوزههای انیمیشنسازی، تبلیغات، بازیسازی کامپیوتری، صنایع خودروسازی، جلوههای ویژه سینمایی و… نیز میتوانند از این آموزشها بهره ببرند.
ژنرال نوجوان و اسرار هوش مصنوعی
معرفی کتاب
یکی از مهمترین اختراعات و سازههای دست بشر که در چند سال اخیر نقش مهمی در جهان ایفا میکند، هوش مصنوعی است. کتاب حاضر در پی آن است که به پرسشهای مربوط به حوزه هوش مصنوعی، همچون «چگونه میتوان به رباتها یاد داد که فکر کنند؟ »، «آیا رباتها از انسانها باهوشتر خواهند شد؟ »، «رباتهای باهوش درحالحاضر چه کارهایی میتوانند انجام دهند؟ » و... پاسخ دهد.
نویسنده چند دانشمند هوش مصنوعی و اختراعات مهم این علم مثل ربات امدادگر، ربات فضانورد و خودروهای خودران را معرفی میکند.
نویسنده چند دانشمند هوش مصنوعی و اختراعات مهم این علم مثل ربات امدادگر، ربات فضانورد و خودروهای خودران را معرفی میکند.
رهبری آموزشی و فناوری: آمادهسازی مدیران مدارس برای عصر دیجیتال
معرفی کتاب
این کتاب تحلیلهایی انتقادی و مشاورههایی کاربردی برای مربیان، استادان و مجریان آموزشی در رابطه با بررسی و اجرای استانداردهای فناوری و هدفهای آموزشی ملی را ارائه میکند.
نویسنده در شش فصل موضوعات منطبق با استانداردهای پنجگانه فناوری آموزشی ملی و شاخصهاس عملکرد مدیران را شرح داده است. نام برخی از این فصلها عبارتاند از: برنامهریزی فناری آموزشی؛ رهبری آموزش با فناوریهای نوین؛ زیرساختهای فناوری.
نویسنده در شش فصل موضوعات منطبق با استانداردهای پنجگانه فناوری آموزشی ملی و شاخصهاس عملکرد مدیران را شرح داده است. نام برخی از این فصلها عبارتاند از: برنامهریزی فناری آموزشی؛ رهبری آموزش با فناوریهای نوین؛ زیرساختهای فناوری.
تبدیل تهدیدها به فرصتها در نظام آموزش عمومی کشور در ایام کرونایی
معرفی کتاب
نگارنده در این کتاب با ارائه پنج مقاله، در صدد برآمده است تا در کنار بازاندیشی که کروناویروس در مورد کاربردهای آموزشی فناوریهای ارتباطی جدید برای آموزش عمومی کشور به همراه داشته است، به معرفی و تبیین افقهای جدید دیگری در زمینههای آموزشی، فوقبرنامه و فرهنگی دانشآموزان پرداخته، و توجه اولیای آموزش عمومی کشور را به ابعاد جدید دیگری در همین راستا جلب کند.