Skip to main content

فرزند‌پروری از‌ پنج‌ نگاه

معرفی کتاب
کتاب حاضر برگرفته شده از مضمون‌های پنج اثر با عنوان‌های«فرزندپروری با مغز یکپارچه»، «تاثیر شگفت‌انگیز کلمات»، «چهارده گفت‌وگو تا چهارده سالگی»، «راهنمای پرورش کودکان شاد» و «موهبت شکست» است و قصد دارد به رشد و پرورش کودکان کمک کند. گردآورنده کوشیده است با ارائه این اثر، به والدین و معلمان کمک کند تا بتوانند با فرزندان خود تعامل بهتری برقرار کنند، ظرفیت مغزی کودکان را برای یادگیری افزایش و آن‌ها را در مسیر کسب استقلال شخصی و آگاهی قرار دهند.

توسعه حرفه‌ای معلمان (مفاهیم، رویکردها، مدل‌ها و تجربه‌های بین‌المللی)

معرفی کتاب
کتاب در تلاش است تا پس از ارائه‌کردن مبانی نظری رشد و صلاحیت حرفه‌ای معلمان ایران، صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در کشورهای گوناگون همچون نیوزلند، آلمان، آمریکا، اقیانوسیه و سنگاپور را بررسی کند و نظریاتی را برای اصلاح شیوه نظری رشد معلمان پیشنهاد دهد. هدف نویسنده کتاب این است که با استفاده از تجربه‌های آموزشی معلمان سایر ملل، نقد و مطالعه آن تجربه‌ها، وضعیت رشد و تخصص معلمان داخل کشور را بهبود ببخشد و در مجموع باعث پیشرفت و رشد کشور سطح آموزشی بشود.

راهنمای عمل رهبران مدارس مبتنی بر مطالعات بزرگ‌مقیاس بین‌المللی و دانش کاربردی موجود

معرفی کتاب
این کتاب برای راهنمایی و کمک‌کردن به مدیران مدارس و صاحبان مراکز فرهنگی و آموزشی در روند آموزش نوشته شده است. نویسنده این اثر، رهبری‌کردن را با توجه به نتایجی که از تحقیقات گوناگون مانند تالیس و پیزا به دست آمده است بررسی می‌کند. با توجه به اینکه امروزه آموزش مجازی نقش پررنگی در فرایند تحصیل دانش‌آموزان دارد، بخش‌هایی از این کتاب مربوط به رهبری و مدیریت مدرسه در عصر دیجیتال است.

الگوی تدوین برنامه درسی با رویکرد فطرت‌گرایی توحیدی (برای عملیاتی‌کردن سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی)

معرفی کتاب
سند تحول و سند برنامۀ درسی ملی دو منشور بنیادین و ضروری نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند. نویسندة کتاب حاضر تنها راه عملیاتی‌کردن سند تحول بنیادین را تدوین الگوی عملیاتی می‌داند و در این کتاب کوشیده است مراحل هشتگانۀ تدوین این الگو را شرح دهد.

مدرسه‌ای در انتهای کوچه‌ای سرد: خواسته‌ها و انتظارات دانش‌آموزان از مدرسه

معرفی کتاب
کتاب با ذکر خاطره‌ای از بازدید نویسنده از مدرسۀ دوران کودکی خود آغاز می‌شود. در نتیجۀ آن، نویسنده مسائل عمدۀ آموزش و پرورش را بررسی و شاخص‌های آموزش کیفی و نقش معلمان را در این میان واکاوی می‌کند. در نهایت، راهکارهایی عملی برای دستیابی به آموزش کیفی که در واقع مهم‌ترین چالش نظام آموزشی ایران است ارائه می‌دهد.

در آیینه کلام: رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با معلمان و فرهنگیان

معرفی کتاب
کتاب حاضر مجموع سخنرانی‌های مقام معظم رهبری طی دیدار با معلمان و فرهنگیان از سال 1381 تا 1394 را در برمی‌گیرد که شامل نظریات و رهنمون‌های کاربردی ایشان درباره تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت و برنامه درسی ملی است.