دستی که بوسه میزند
معرفی کتاب
کتاب «دستی که بوسه میزند»، داستانی است که به کودکان کمک میکند تا با ترس از جدایی و اضطراب ناشی از آن کنار بیایند. چستر راکون از رفتن به مدرسه میترسد و دوست دارد در خانه بماند. مادرش برای آرام کردن او، رازی را با او در میان میگذارد که از نسلهای قبل به او رسیده است. این راز، یک بوسه بر کف دست است که مادر به چستر میدهد و میگوید هر وقت دلش برای مادرش تنگ شد، آن را بر روی گونهاش بگذارد تا آرام شود. چستر با این کار حس میکند که عشق مادرش همیشه همراه اوست و این به او اعتمادبهنفس میدهد تا با ترسش روبرو شود و به مدرسه برود.
داستانهایی با دو پایان: داستانی با دو پایان، پایانی با روش خوبو پایانی با روش بد
معرفی کتاب
مجموعه کتابهای «داستانی با دو پایان، پایانی با روشیبد و پایانی با روشیخوب» به این صورت است که در زمان مطالعهی کتاب، بچهها میتوانند یکی از روشهای ادامهی داستان را انتخاب کنند. روشخوب یا روش بد و بعد در جریان اتفاقها قرار بگیرند ببینند که روش خوب چه نتیجهای دارد و روش بد چه مشکلاتی به وجود میآورد. جزیرهی اسرارآمیز، دنیای زیر آب، دیو کوچولو و اژدها، سه هیولا 4 جلد کتابی است که به صورت جداگانه به چاپ رسیده است و در این کتاب به صورت مجموعه تدوین شده است.
ماجراهای لولو و خرگوش کوچولو
معرفی کتاب
مجموعه سهجلدی «ماجراهای لولو و خرگوشکوچولو» برای کودکان گروه سنی «ب» به رشته تحریر درآمده است. نگارنده درصدد است تا با تأکید بر اهمیت دوستی و ایجاد رابطه حتی با دشمن به ظاهر قسم خورده و درک احساسات خود و دیگران در کنار پررنگ کردن شجاعت و فداکاری مفاهیمی را به طور غیرمستقیم به مخاطب منتقل کند. این مجموعه داستانی درباره دوستی غیرمعمول یک گرگ و یک خرگوش است که با تصاویر زنده و رنگارنگ خود، مفاهیمی چون اهمیت دوستی، درک متقابل، شجاعت و فداکاری را به کودکان آموزش میدهد. این مجموعه شامل پیامهای اخلاقی قوی و جنبههای بصری جذاب برای کودکان میباشد.
شبیه شبیه اما متفاوت
معرفی کتاب
کتاب «شبیه شبیه اما متفاوت»، یک داستان مصور برای کودکان است که به تفاوتهای فرهنگی و شباهتهای انسانی میپردازد. داستان درباره دو کودک به نامهای الیوت و کیلاش است که هر کدام در یک کشور مختلف زندگی میکنند و در ابتدا به نظر میرسد که تفاوتهای زیادی با هم دارند. الیوت در شهر زندگی میکند و کیلاش در روستا. وسایل بازی، نوع مدرسه و حتی نحوه گذراندن اوقات فراغت آنها متفاوت است. اما با پیش رفتن داستان، آنها متوجه شباهتهای خود میشوند: هر دو به مدرسه میروند، دوستانی دارند، از درخت بالا میروند، نقاشی میکشند و به خانواده خود کمک میکنند. در نهایت، آنها متوجه میشوند که اگرچه زندگیهایشان ظاهراً متفاوت است، اما در بسیاری از جنبهها شباهتهای اساسی دارند.
چشم بازیگوش من
معرفی کتاب
کتاب «چشم بازیگوش من» یک داستان تصویری برای کودکان است که به بررسی تخیل و دیدگاه متفاوت از دنیای اطراف میپردازد. داستان درباره دختری کوچک به نام جنی سو است که با وضعیت پزشکی به نام «چشم تنبل» روبهرو است. در حالی که چشم دیگرش دنیای معمولی را میبیند، چشم بازیگوش او قادر است که اشیاء و محیط اطراف را به شیوههای غیرمعمول و خلاقانهای تصور کند. بهطور مثال، درختها به هیولاهای پشمالو، قلعههای باشکوه یا موجودات فضایی عجیب و غریب تبدیل میشوند. این چشم بازیگوش به جنی سو کمک میکند تا دنیا را به عنوان یک زمین بازی خلاقانه ببینید و زندگی روزمرهاش را با ماجراجویی و هیجان پر کند. از طریق این داستان، کودکان میآموزند که میتوانند به جای دیدن جهان به صورت معمول، آن را از زاویهای متفاوت و جالبتر تماشا کنند. تخیل بهعنوان یکی از مفاهیم کلیدی کتاب برجسته میشود و قدرت آن را در ایجاد دنیایی پر از شادی و سرگرمی نشان میدهد.
راهنمای مطالعات ناشنوایی
معرفی کتاب
این کتاب یک منبع راهنما برای پژوهشها و پرسشهای مرتبط با مسائل ناشنوایان و ناشنوایی است و اولین گام در شناخت فرهنگ و جامعه ناشنوایان به شمار میرود. ناشنوایان علیرغم تفاوتها، دارای استعداد و ظرفیتهایی هستند که با آموزش درست و رسیدگی به موقع به فعلیت میرسند و به انسانهای فرهیخته و پرتلاش تبدیل میشوند که بسیاری از آنها چنین هستند.
این کتاب اشتباهی است!
معرفی کتاب
کتاب «این کتاب اشتباهی است!»، یک داستان تعاملی و خندهدار برای کودکان است. این کتاب با رویکردی طنزآمیز و غیرمعمول، سعی در جذب و سرگرم کردن خوانندگان دارد. در این کتاب، خواننده نه تنها درگیر داستان میشود، بلکه از او خواسته میشود در فعالیتهای مختلف و چالشبرانگیز کتاب شرکت کند. این کتاب به کودکان نشان میدهد که چگونه میتوانند از اشتباهات خود به عنوان فرصتی برای یادگیری و خلاقیت استفاده کنند. در واقع، کتاب بر اساس این ایده شکل گرفته است که حتی اشتباهات میتوانند الهامبخش ایدههای جدید و خلاقانه باشند.
فرزندان امروز، والدین بهروز
معرفی کتاب
ما نخستین پدرها و مادرهایی هستیم که فرزندانمان تا این حد درگیر رسانهها شدهاند. هیچ نقشه راهنمای قدیمی در صندوقچه تجربیّات پدربزرگها و مادربزرگها برای این شرایط جدید وجود ندارد…
باید بپذیریم که به زمانهای نو قدم گذاشتهایم و ناگزیریم برای تربیت در عصر رسانهها یا راهی بیابیم یا راهی بسازیم. راهی که فرزندانمان با حرکت در آن بیاموزند که محصولات و محتواهای رسانهای را آگاهانه انتخاب کنند و مسئولانه به کار ببرند. نام این راه تازه «تربیت رسانهای» است.
در این مسیر باید بخوانیم؛ ببینیم؛ فکر کنیم؛ حرف بزنیم و تجربهها را با هم یکی کنیم. راه دیگری نیست. «فرزندان امروز»، به «والدین بهروز» نیاز دارند.
باید بپذیریم که به زمانهای نو قدم گذاشتهایم و ناگزیریم برای تربیت در عصر رسانهها یا راهی بیابیم یا راهی بسازیم. راهی که فرزندانمان با حرکت در آن بیاموزند که محصولات و محتواهای رسانهای را آگاهانه انتخاب کنند و مسئولانه به کار ببرند. نام این راه تازه «تربیت رسانهای» است.
در این مسیر باید بخوانیم؛ ببینیم؛ فکر کنیم؛ حرف بزنیم و تجربهها را با هم یکی کنیم. راه دیگری نیست. «فرزندان امروز»، به «والدین بهروز» نیاز دارند.
لاما دیگر کسی را مسخره نمیکند
معرفی کتاب
مجموعهی «رفتارهای خوب»، با محوریت قرار دادن آموزش مهارتهای زندگی، سرآغازی برای گفتوگو با کودکان دربارهی رفتارهایشان (چه فردی و چه اجتماعی) است. این مجموعه در فضای جنگل خلق شده و شخصیتهای داستان حیواناتی هستند که اغلبِ خصوصیاتشان در کودکان دیده میشود. در داستان «لاما دیگر کسی را مسخره نمیکند»، لاما دیگران رامسخره میکند برای همین حیوانات دوستش ندارند و با او بازی نمیکنند. تا اینکه تصمیم میگیرد برای ارتباط بهتر با دوستانش دیگر کسی را مسخره نکند و با دوستانش مهربان باشد و به آنها کمک کند.
کاش مورچه بودم
معرفی کتاب
کتاب «کاش مورچه بودم» تلاش بر آموزش مسئولیتپذیری، اهمیت و مزایای کار کردن به کودکان را دارد. این کتاب پنجرهای جدید به مفهوم کار و مسئولیت برای کودکان میگشاید. داستان لیلا، قصه زندگی دختری است که آرزو میکرد «کاش مورچه بودم». نویسنده سعی دارد کودک را به فهم جدیدی از لذت کار کردن و ارزشمندی مسئولیت پذیرفتن برساند.