معرفی کتاب
سنجش میتواند نقطه آغاز تحول باشد به شرطی که آزمونهای مختلف نقطه پایانی بر سناریوی آموزش نباشد. اگر سنجش تنها به اندازهگیری محفوظات بسنده کند انتظار ارتقای دانش در فراگیران به سطوح بالای یادگیری دور از دسترس خواهد بود. سنجشی میتواند آموزش را تغییر دهد که در یک جاده دوطرفه حرکت نماید. معلم و دانشآموز هر دو باید در این مسیر تغییر رفتار دهند. ایده اصلی برای تألیف این کتاب پاسخ به این مسائل بوده است: آیا سنجش میتواند آموزش را تغییر دهد؟ کدامیک نقش نخستین را در تحول نظام تعلیم و تربیت دارند: آموزش یا سنجش؟ برای ایجاد تحول باید بهسراغ کدامیک برویم؟ بهمنظور پاسخگویی به این پرسشها محتوای کتاب درسی «پیامهای آسمانی» از منظر جدیدی تحلیل شده است؛ بهطوری که باید و نبایدهای موضوعی را برای طراحی آزمون در اختیار دبیران تخصصی و غیرتخصصی قرار میدهد. همچنین انواع آزمونها به همراه مثالهای عینی ارائه شده است و نمونههایی از انواع سؤالات در کتاب آمده است که هدف از آن کیفیتسنجی آزمون و ارائه نقشه و چارچوبهای استاندارد برای طراحی سؤالات استاندارد است.
مجموع صفحات
120
سال چاپ
1399
اطلاعات شناسنامه ای
مولف
قلندریان، حمید
خواجه بیدختی، طیبه
ناشر
شابک
9786004763615
نوع کتاب
کمک آموزشی
قطع کتاب
وزیری
درجه بندی
درجه 1
اطلاعات کتابشناختی
دوره و درس
مخاطب
معلم