امام عسکری (ع)، نماز در سیره و سخن معصومین
معرفی کتاب
کتاب «نماز در سیرهی سخن معصومین» با محوریت سخنان و سیرهی امام حسن عسکری (ع) و سایر معصومین، به بررسی جایگاه نماز به عنوان ستون دین و برترین عبادت میپردازد. نویسنده با بهرهگیری از آیات قرآن، احادیث معتبر و روایات تاریخی، اهمیت نماز در رشد معنوی، آرامش قلبی، و تقویت پیوند بنده با خدا را تبیین میکند. کتاب علاوه بر بیان فلسفه و آثار فردی و اجتماعی نماز، به روشها و توصیههایی که معصومین برای حضور قلب، خشوع، و محافظت از این فریضه ارائه کردهاند نیز اشاره دارد. در نهایت، اثر تلاش دارد تا با ارائه نمونههای عملی از زندگی امامان، الگویی روشن برای اقامه صحیح و عاشقانه نماز در زندگی امروز ارائه دهد.
یسبحون
معرفی کتاب
مواجهات و تأملات انسانها با قرآن متفاوت است که برخی تلاش کردهاند در روایتهای خود تعریف و توصیف کنند که از قرآن چه اثری پذیرفتهاند. این کتاب با 18 روایت از قرآن کریم به ارائه نگاهی نو به مضامین و آموزههای قرآن کریم از زاویه دید نویسندگان معاصر میپردازد و تلاش دارد تا پیوند میان زندگی روزمره و مفاهیم قرآنی را به مخاطبان نشان دهد. محتوای این کتاب تأکید میکند که انس با متن توحیدی قرآن، انسان را به موحدی اندیشمند و گاهی تنها تبدیل میکند، همانطور که در زندگی مولیالموحدین علی(ع) مشاهده میشود. این اثر با نگاه دقیق به قرآن، تجربه انس با این متن غنی و پیامهای معنوی آن را برای خواننده به تصویر میکشد.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب ششم
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سورههای قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، ششمین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، چهار سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب پنجم
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سوره های قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، پنجمین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب چهارم
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سورههای قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، چهارمین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب سوم
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سورههای قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، سومین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب دوم
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سورههای قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، دومین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب اول
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سورههای قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد.این کتاب، اولین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
راهنمای مربی آموزش فهم قرآن دوره سوم رشد
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سوره های قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. کتاب راهنمای مربی، برای کمک به تدریس شش کتاب «آموزش فهم قرآن دوره سوم رشد» نوشته شده است. در این کتاب، رویکرد آموزش قرآن در کتابهای ششگانه، سیر موضوعاتی که در آنها تدریس میشود و روند فعالیتهای درسها، برای مربیان تبیین شده است.
شیوههای نوین آموزش قرآن با محوریت خلاقیت و با رویکرد بازی
معرفی کتاب
این کتاب به آموزش قرآن با شیوههای نوین با محوریت خلاقیت و رویکرد بازی برای مربیان مقطع ابتدایی نگاشته شده است. در این کتاب برای پربار و جذاب کردن آموزش روانخوانی قرآن، از 15 بازی مختلف استفاده شده است. همچنین آموزش روانخوانی با سه رسمالخط عربی، فارسی و کم علامت و متناسب بودن بازیها با اهداف کتب درس قرآن دوره ابتدایی از دیگر ویژگیهای این کتاب است.