Skip to main content

لاما دیگر کسی را مسخره نمی‌کند

معرفی کتاب
مجموعه‌ی «رفتارهای خوب»، با محوریت قرار دادن آموزش مهارت‌های زندگی، سرآغازی برای گفت‌وگو با کودکان درباره‌ی رفتارهای‌شان (چه فردی و چه اجتماعی) است. این مجموعه در فضای جنگل خلق شده و شخصیت‌های داستان حیواناتی هستند که اغلبِ خصوصیات‌شان در کودکان دیده می‌شود. در داستان «لاما دیگر کسی را مسخره نمی‌کند»، لاما دیگران رامسخره می‌کند برای همین حیوانات دوستش ندارند و با او بازی نمی‌کنند. تا اینکه تصمیم می‌گیرد برای ارتباط بهتر با دوستانش دیگر کسی را مسخره نکند و با دوستانش مهربان باشد و به آن‌ها کمک کند.

من باادب هستم!

معرفی کتاب
مجموعه‌ی «چوپی»، درباره‌‌ی موجود کوچولویی به نام چوپی است که با پدرومادرش زندگی می‌کند. چالش‌ها و راه‌حل‌هایی که چوپی با آن مواجه است، باعث تقویت مهارت زندگی کودکان می‌شود. در کتاب «من باادب هستم!» چوبی همراه پدرش برای انجام کارهای روزانه و خرید بیرون رفته. پدرش به او یاد می‌دهد به همسایه‌ها سلام دهد و به‌موقع از کلمه‌‌ی «لطفاً» استفاده کند و اگر کسی کاری برایش انجام داد از او «تشکر» کند. کودک شما هم با همراهی چوپی و پدرش آداب معاشرت یاد می‌گیرد و از کلمات مؤدبانه استفاده می‌کند

دابی اژدها با‌ ادب می‌شود

معرفی کتاب
مجموعه «مهارت‌های ارتباطی» با هدف آموزش و تقویت مهارت رفتاری و ارتباطی تدوین شده است. کتاب «دابی اژدها با ادب می‌شود» در مورد بعضی از بچه‌هاست دیگران را تمسخر می‌کنند، دابی اژدها مهربان و بامزه است. اما گاهی دوستانش را مسخره می‌کند و باعث ناراحتی آن‌ها می شود. این کتاب در قالب داستانی شیرین و کودکانه به مسخره نکردن دیگران و مودب بودن می‌پردازد. کودکان با شنیدن این داستان می‌فهمند مسخره کردن دیگران رفتار نادرستی است و برای حفظ روابط دوستی خود باید مؤدب باشند.

سلام پیشولی گم‌شده

معرفی کتاب
مجموعه «مهارت‌های ارتباطی» با هدف آموزش و تقویت مهارت رفتاری و ارتباطی تدوین شده است. کتاب «سلام پیشولی گم شده» در مورد بعضی از بچه‌هاست که در ارتباط‌گیری اولیه چالش دارند، پیشولی فکر می‌کند سلامش را گم کرده است. او از اینکه نمی‌تواند سلام کند ناراحت است و برای پیدا کردن سلامش به سراغ دیگران می‌رود. این کتاب شیرین و جذاب بر موضوع سلام کردن تأکید دارد و به کودکان کمک می‌کند تا برای شروع ارتباط درست با دیگران، با سلام کردن احساس خوشایندی را در خود و دیگران ایجاد کنند.

ما دوست هم هستیم/ نیستیم!

معرفی کتاب
دوست بودن با کسی خیلی عالی است ولی وقتی یک دوست دیگر پیدایش می‌شود همه‌چیز عوض می‌شود. البته باید دوست‌های جدید را وارد گروه‌های دوستانه‌ قدیمی‌مان بکنیم. حالا ما یک جمع هستیم. می‌توانیم کلی بازی کنیم و لذت ببریم. دوست داشتن و با دوستان بازی کردن برای همه بچه‌ها لذت‌بخش است و رفتارهایی هم که در این ارتباطات از بچه‌ها سر می‌زند به آن‌ها کمک می‌کند که اجتماعی شوند و آداب معاشرت و همکاری را بیاموزند. کتاب حاضر جمع‌پذیری را به کودکان می‌آموزد.

دوست داشتید در مصر باستان بودید؟

معرفی کتاب
مجموعه‌ی دوست داشتید...مجموعه‌ای است غیرداستانی با موضوع تمدن‌های باستانی. در اولین کتاب این مجموعه نویسنده مخاطب را به مصر باستان می‌برد و او را با زندگی در مصر باستان آشنا می‌کند. در هر فصل دو سؤال مطرح می‌ شود، مثلاْ دوست داشتید مقبره‌ساز باشید یا مقبره‌دزد؟ یا دوست داشتید شترمرغ بخورید یا پیاز خام؟ و در جواب این سؤال‌ها هر یک از این انتخاب‌ها را بررسی می‌کند و شرحی در مورد آن می‌دهد و از این طریق مخاطب را با زندگی در مصر باستان آشنا می‌کند. نویسنده‌ با این شیوه‌ی روایت به مخاطب حق انتخاب می‌دهد و او را درگیر موضوع می‌کند تا خودش را در آن جایگاه قرار دهد و با ابعاد مثبت و منفی انتخاب‌هایش روبه‌رو شود. از ویژگی‌های کتاب، زبان طنز آن است که تاریخ را از آن موضوع خشک و خسته‌کننده‌ی همیشگی به موضوعی جذاب و بامزه تبدیل کرده است.

به همه سلام می‌کنم

معرفی کتاب
کتاب «به همه سلام می‌کنم» از مجموعه شش جلدی «تو هم می‌توانی»ست. این مجموعه به اصلی‌ترین مسائل و مشکلات کودکان می‌پردازد. مسائل و مشکلاتی که به نوعی مشکل بزرگ‌ترها هم هست. در این مجموعه با زبان غیرمستقیم در قالب قصه، در رفع این مشکلات آموزش‌هایی داده می‌شود. در این داستان کتی صبح با لبخند خورشید از خواب بیدار شد و به خورشید، گل‌ها، پرنده‌ها، پدر و مادر سلام کرد. کتی به باغ و جنگل رفت و به درخت‌ها و پروانه‌ها و... سلام کرد و صبح به خیر گفت. کتی روز خوبی را سپری کرده بود‌. او خوش‌حال بود و احساس خوبی داشت. کتی از آن روز به بعد به همه سلام می‌کرد و لبخند می‌زد.

وقتی می‌ترسیم

معرفی کتاب
کتاب‌های این مجموعه علاوه بر تصاویر و متن‌های ساده، هر یک چند بازی و فعالیت گروهی را نیز معرفی می‌کنند که والدین و مربیان می‌توانند با اجرای آنها، کودکان را به شیوه‌های گوناگون گفت‌وگو، بازی و نمایش با مهارت‌های مهم اجتماعی آشنا کنند. همچنین متناسب با موضوع هر یک از این کتاب‌ها، ‌سؤال‌هایی نیز مطرح شده است که به وسیله آنها می‌توان توجه کودک (یا گروهی از کودکان) را به موضوع موردنظر جلب کرد. جلد حاضر اولین جلد مجموعه می‌باشد، که در خصوص آموزش، تمرین و تثبیت موضوعاتی همچون «ترس، اضطراب، بهداشت‌روانی ....» نگاشته شده است.

مراقب همه‌چیز‌ باشیم

معرفی کتاب
کتاب‌های این مجموعه علاوه بر تصاویر و متن‌های ساده، هر یک چند بازی و فعالیت گروهی را نیز معرفی می‌کنند که والدین و مربیان می‌توانند با اجرای آنها، کودکان را به شیوه‌های گوناگون گفت‌وگو، بازی و نمایش با مهارت‌های مهم اجتماعی آشنا کنند. همچنین متناسب با موضوع هر یک از این کتاب‌ها، ‌سؤال‌هایی نیز مطرح شده است که به وسیله آنها می‌توان توجه کودک (یا گروهی از کودکان) را به موضوع موردنظر جلب کرد. جلد حاضر دومین جلد مجموعه می‌باشد، که در خصوص آموزش، تمرین و تثبیت موضوعاتی همچون «کمک به دیگران، احترام به طبیعت، مسئولیت‌پذیری...» نگاشته شده است.

گوش کنیم و یاد بگیریم

معرفی کتاب
کتاب‌های این مجموعه علاوه بر تصاویر و متن‌های ساده، هر یک چند بازی و فعالیت گروهی را نیز معرفی می‌کنند که والدین و مربیان می‌توانند با اجرای آنها، کودکان را به شیوه‌های گوناگون گفت‌وگو، بازی و نمایش با مهارت‌های مهم اجتماعی آشنا کنند. همچنین متناسب با موضوع هر یک از این کتاب‌ها، ‌سؤال‌هایی نیز مطرح شده است که به وسیله آنها می‌توان توجه کودک (یا گروهی از کودکان) را به موضوع موردنظر جلب کرد. جلد حاضر سومین جلد مجموعه می‌باشد، که در خصوص آموزش، تمرین و تثبیت موضوعاتی همچون «گوش‌دادن، سکوت کردن، تقویت یادگیری...» نگاشته شده است.