Skip to main content

امام عسکری (ع)، نماز در سیره و سخن معصومین

معرفی کتاب
کتاب «نماز در سیره‌ی سخن معصومین» با محوریت سخنان و سیره‌ی امام حسن عسکری (ع) و سایر معصومین، به بررسی جایگاه نماز به عنوان ستون دین و برترین عبادت می‌پردازد. نویسنده با بهره‌گیری از آیات قرآن، احادیث معتبر و روایات تاریخی، اهمیت نماز در رشد معنوی، آرامش قلبی، و تقویت پیوند بنده با خدا را تبیین می‌کند. کتاب علاوه بر بیان فلسفه و آثار فردی و اجتماعی نماز، به روش‌ها و توصیه‌هایی که معصومین برای حضور قلب، خشوع، و محافظت از این فریضه ارائه کرده‌اند نیز اشاره دارد. در نهایت، اثر تلاش دارد تا با ارائه نمونه‌های عملی از زندگی امامان، الگویی روشن برای اقامه صحیح و عاشقانه نماز در زندگی امروز ارائه دهد.

آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب ششم

معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعه‌ی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانش‌آموزان دبیرستانی همراه با سوره‌های قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، ششمین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را می‌توان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، چهار سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیت‌ها و غایت آنها آمده است.

آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب پنجم

معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعه‌ی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانش‌آموزان دبیرستانی همراه با سوره های قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، پنجمین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را می‌توان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیت‌ها و غایت آنها آمده است.

آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب چهارم

معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعه‌ی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانش‌آموزان دبیرستانی همراه با سوره‌های قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، چهارمین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را می‌توان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیت‌ها و غایت آنها آمده است.

آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب سوم

معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعه‌ی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانش‌آموزان دبیرستانی همراه با سوره‌های قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، سومین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را می‌توان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیت‌ها و غایت آنها آمده است.

آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب دوم

معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعه‌ی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانش‌آموزان دبیرستانی همراه با سوره‌های قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، دومین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را می‌توان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیت‌ها و غایت آنها آمده است.

آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب اول

معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعه‌ی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانش‌آموزان دبیرستانی همراه با سوره‌های قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد.این کتاب، اولین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را می‌توان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیت‌ها و غایت آنها آمده است.

راهنمای مربی آموزش فهم قرآن دوره سوم رشد

معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعه‌ی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانش‌آموزان دبیرستانی همراه با سوره های قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. کتاب راهنمای مربی، برای کمک به تدریس شش کتاب‌ «آموزش فهم قرآن دوره سوم رشد» نوشته شده است. در این کتاب، رویکرد آموزش قرآن در کتاب‌های ششگانه، سیر موضوعاتی که در آنها تدریس می‌شود و روند فعالیت‌های درس‌ها، برای مربیان تبیین شده است.

علوم قرآنی: قرآن‌شناسی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی

معرفی کتاب
با بررسی افکار و اندیشه‌های شهید بهشتی به این نتیجه می‌رسیم که قرآن محور تمامی گفته‌ها و نوشته‌های ایشان بوده است. در اندیشه این شهید بزرگوار توجه به قرآن بر این مبناست که اولاً نص قرآن متقن و روشنگر است و ثانیاً قرآن یا همان وحی مکتوب همواره زنده و نقد و برای تمام نسل‌ها کارآمد است. بر این اساس آیت‌الله بهشتی با توجه به قرآن، به دنبال شناخت اسلام است و این شناخت منوط به معرفت به دانش‌های قرآنی است. این اثر با ارائه بحث‌هایی نظیر چیستی وحی و نسبت آن با قرآن، مصون بودن قرآن از تحریف و مطالبی درباره جمع‌آوری قرآن درصدد است تا آرای شهید بهشتی درخصوص قرآن و علوم قرآنی را در اختیار مخاطبان بگذارد.

درباره‌ قرآن

معرفی کتاب
همه کودکان اهل کنجکاوی و سؤال پرسیدن هستند. آنها می‌خواهند که درباره خیلی چیزها اطلاعات به‌دست آورند. برخی از سؤالات بچه‌ها درباره مسائل اعتقادی و اخلاقی است. والدین و مربیان باید برای سؤال‌های گاه بی‌انتهای کودک پاسخی درخور و مناسب داشته باشند. اما واقعاً گاهی اوقات جواب دادن به برخی از سؤالات بچه‌ها سخت است! مجموعه حاضر با هدف آموزش مسائل اعتقادی و اخلاقی و پاسخ به سؤال‌های احتمالی کودکان در این حوزه‌ها آماده شده است. لازم به ذکر است که در کنار این پرسش و پاسخ‌ها احادیث، آیات و روایتی کوتاه از انبیا و معصومین (ع) درج شده است که با موضوع مورد پرسش در ارتباط است. چرا باید قرآن بخوانیم؟ آداب قرآن خواندن، تعداد صفحات و سوره‌های قرآن و اهمیت احترام گذاشتن به قرآن از جمله مباحثی است که در قالب سوال و جواب‌های ساده در این شماره از مجموعه کودکان می‌پرسند به آن‌ها پرداخته شده است.