مخاطبه و گفتگو با قرآن در مکتب اهلبیت(علیهمالسلام)
معرفی کتاب
کتاب «مخاطبه و گفتگو با قرآن در مکتب اهل بیت(ع)» به بررسی و ارائه الگویی نو در تعامل با قرآن کریم بر اساس سیره اهل بیت (ع) میپردازد. این کتاب با هدف ارائه طرحی نو در مطالعات قرآنی، تلاش دارد تا با بهرهگیری از آموزههای حدیثی و سیره معصومین (ع)، روشی مناسب برای ارتباط و تعامل با قرآن را معرفی کند. این کتاب در صدد پیجویی و احصای مخاطبههای مأثور با آیات و سور قرآن در احادیث و روایات وارده و دستهبندی و در نهایت گونهشناسی ایندسته از آموزههای حدیثی و روایی است. پرداختن به این موضوع و معرفی آن به مردم میتواند راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی پیرامون فعالیتهای قرآنی و انس با قرآن باشد.
مارقه الروم قبل از ظهور: واکاوی پیشگوئی غیبی قرآن، زمان جنگ با اسرائیل و بشارت فتح فلسطین
معرفی کتاب
این کتاب، یک اثر پژوهشی است که با تمرکز بر آیات سورهی روم و روایات مرتبط، به بررسی نشانههای قرآنی و روایی دربارهی وقایع پیش از ظهور امام مهدی (عج) میپردازد. نویسنده تلاش دارد تا با تحلیل متون دینی، ارتباط میان پیشگوییهای قرآنی و تحولات معاصر، بهویژه در زمینهی جنگ با اسرائیل و آزادسازی فلسطین، را تبیین کند.
در این اثر، مفاهیمی چون «مارقه الروم» بهعنوان نشانهای از فتنهی شام پیش از ظهور، نقش سفیانی مورد حمایت یهود و محور غربی-عبری-عربی، و تحولات میدانی جنگ سوریه مورد بررسی قرار گرفتهاند. نویسنده با استناد به منابع اسلامی، سعی دارد تا تصویری از آیندهی منطقه و نقش مسلمانان در تحقق وعدههای الهی ارائه دهد.
در این اثر، مفاهیمی چون «مارقه الروم» بهعنوان نشانهای از فتنهی شام پیش از ظهور، نقش سفیانی مورد حمایت یهود و محور غربی-عبری-عربی، و تحولات میدانی جنگ سوریه مورد بررسی قرار گرفتهاند. نویسنده با استناد به منابع اسلامی، سعی دارد تا تصویری از آیندهی منطقه و نقش مسلمانان در تحقق وعدههای الهی ارائه دهد.
اهداف تربیت در قرآن کریم
معرفی کتاب
این کتاب، به بررسی و استخراج اهداف تربیتی از آیات قرآن پرداخته و تلاش دارد با تحلیل ساختاری این اهداف، نقش آنها را در شکلگیری شخصیت و رفتار انسان نشان دهد. نویسنده در بخشهای مختلف، به موضوعاتی چون قرب الهی، رشد فکری، پرورش اخلاقی، آمادگی برای مسئولیت، و رسیدن به جامعهی صالح پرداخته و با بهرهگیری از تفاسیر معتبر، دیدگاههای تربیتی را دستهبندی نموده است. نثر کتاب رسمی، پژوهشمحور و تفسیرگراست و سعی دارد چارچوبی علمی از تربیت اسلامی در پرتو آموزههای قرآنی ارائه دهد.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب ششم
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سورههای قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، ششمین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، چهار سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب پنجم
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سوره های قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، پنجمین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب چهارم
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سورههای قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، چهارمین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب سوم
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سورههای قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، سومین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب دوم
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سورههای قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد. این کتاب، دومین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد، کتاب اول
معرفی کتاب
این کتاب بخشی از مجموعهی آموزشی مفاهیم قرآن برای دانشآموزان دورهی متوسطه است که با هدف تعمیق درک دینی نوجوانان طراحی شده است. محتوای آن بر مبنای نیازهای فکری و روحی دانشآموزان دبیرستانی همراه با سورههای قرآن کریم تهیه شده و تلاش دارد تا مفاهیم قرآنی را به شکلی کاربردی، قابل فهم و مرتبط با زندگی روزمره نوجوانان ارائه دهد.این کتاب، اولین کتاب از شش کتاب «آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد» است که این دوره را میتوان معادل دبیرستان معرفی کرد. طرح آموزشی این شش کتاب مبتنی بر ارتباط نوجوان با قرآن بر اساس به کارگیری تفکر است. در این کتاب، شش سوره و در هر سوره یکی از موضوعات آن به عنوان محور یادگیری قرار گرفته است. در کتاب راهنمای مربی این شش کتاب، نحوه تدریس فعالیتها و غایت آنها آمده است.
علوم قرآنی: قرآنشناسی شهید آیتالله دکتر بهشتی
معرفی کتاب
با بررسی افکار و اندیشههای شهید بهشتی به این نتیجه میرسیم که قرآن محور تمامی گفتهها و نوشتههای ایشان بوده است. در اندیشه این شهید بزرگوار توجه به قرآن بر این مبناست که اولاً نص قرآن متقن و روشنگر است و ثانیاً قرآن یا همان وحی مکتوب همواره زنده و نقد و برای تمام نسلها کارآمد است. بر این اساس آیتالله بهشتی با توجه به قرآن، به دنبال شناخت اسلام است و این شناخت منوط به معرفت به دانشهای قرآنی است. این اثر با ارائه بحثهایی نظیر چیستی وحی و نسبت آن با قرآن، مصون بودن قرآن از تحریف و مطالبی درباره جمعآوری قرآن درصدد است تا آرای شهید بهشتی درخصوص قرآن و علوم قرآنی را در اختیار مخاطبان بگذارد.