برای فردا آمادهای؟ : سفر
معرفی کتاب
برای فردا آمادهای؟
مجموعهای جدید از باشگاه مغز کودکان است که مهارتهای تفکر را در کودکان پیشدبستانی و دبستانی پرورش میدهد. در این مجموعهی سه جلدی، کودک با شخصیت داستان همراه میشود در سه موضوع متفاوت، چالشهای جذاب و هیجانانگیزی را پشتسر میگذارد. موضوع اولین جلد از این مجموعه «سفر» است که شخصیت اصلی آن، همراه با پدر و مادرش برای دیدن مادربزرگ و پدربزرگ به روستا سفر میکند و با شیوهی زندگی در آنجا آشنا می شود. تمرینهای متنوع این مجموعه با هدف تقویت مهارتهای حل مسئله، تصویرسازی، آیندهنگری، خلاقیت و برنامهریزی طراحی شدهاند که برچسبهای جذاب، لذت حل این تمرینها و سفر به روستا را دوچندان میکنند.
مجموعهای جدید از باشگاه مغز کودکان است که مهارتهای تفکر را در کودکان پیشدبستانی و دبستانی پرورش میدهد. در این مجموعهی سه جلدی، کودک با شخصیت داستان همراه میشود در سه موضوع متفاوت، چالشهای جذاب و هیجانانگیزی را پشتسر میگذارد. موضوع اولین جلد از این مجموعه «سفر» است که شخصیت اصلی آن، همراه با پدر و مادرش برای دیدن مادربزرگ و پدربزرگ به روستا سفر میکند و با شیوهی زندگی در آنجا آشنا می شود. تمرینهای متنوع این مجموعه با هدف تقویت مهارتهای حل مسئله، تصویرسازی، آیندهنگری، خلاقیت و برنامهریزی طراحی شدهاند که برچسبهای جذاب، لذت حل این تمرینها و سفر به روستا را دوچندان میکنند.
جهاد فرهنگی: چیستی فرهنگ و چگونگی بهبار نشاندن کار فرهنگی
معرفی کتاب
این کتاب میکوشد ابتدا نگاهی ژرف به ماهیت فرهنگ و مختصات آن داشته باشد و سپس نوع تقابلی که میان فرهنگ غربی و ایرانی – اسلامی برقرار است و همچنین زیرساختهای گوناگون مرتبط با این حوزه را ارئه دهد. آنگاه با رویکردی عملیاتی، به بررسی چگونگی به بار نشاندن فعالیتها و تلاشهای فرهنگی مؤثر بپردازد و به این ترتیب جهادگران و سربازان عرصة خطیر جهاد مقدس فرهنگی را یاری کند؛ به ویژه گروهها، تشکلها و مراکز جهادی و مردمی خودجوش و تکلیفمدار. مطالب کتاب در دو بخش با درنگی بر چیستی و اهمیت و تعریف فرهنگ و و ترسیم چگونگی به ثمر نشستن کار فرهنگی و مومنانه متناسب با نیاز این عصر، ارائه شده است.
نوآوریهای برنامهدرسی در عمل
معرفی کتاب
در کتاب حاضر تلاش شده است تا در 6 فصل نوآوریهای برنامه درسی در عمل مورد پژوهش قرار گیرد. فصل اول به مفاهیم و رویکردهای برنامهدرسی آموزشعالی پرداخته است. در فصل دوم مفهوم تغییرات آموزشی در آموزشعالی مورد تبیین قرار گرفته است. فصل سوم به تغییر و نوآوری در برنامهدرسی می پردازد. در فصلهای چهارم تا ششم مدلهای پذیرش نوآوری در سازمانها و مؤسسات غیرآموزشی، در آموزش و برنامهدرسی و در برنامهدرسی نظام آموزش عالی مورد بحث قرار گرفته است.
نقد رویکردهای یادگیری از پنج نگاه
معرفی کتاب
این کتاب با نگاهی به پنج کتاب متفاوت و حتی متضاد همدیگر، سعی دارد مقوله رویکردهای یادگیری را بررسی و سپس نقد کند. این کتابها و دیدگاهها عبارتاند از: «چند بعدیشدن»، «مدارس خلاق»، «مدارس جذاب آینده»، «تحولات مثبت آموزشی» و «آموزش از گذشته تا آینده».
نویسنده در تلاش است تا بخشهای ناکارآمد سیستم سنتی آموزش و آموزش حفظیاتمحور را نقد و با کمک نظریه اندیشمندان حوزه آموزش، روشهایی همچون آموزش متکی بر خلاقیت و تعامل را که موجب نشاط و شور در دانشآموزان میشود را بررسی و ارائه کند.
نویسنده در تلاش است تا بخشهای ناکارآمد سیستم سنتی آموزش و آموزش حفظیاتمحور را نقد و با کمک نظریه اندیشمندان حوزه آموزش، روشهایی همچون آموزش متکی بر خلاقیت و تعامل را که موجب نشاط و شور در دانشآموزان میشود را بررسی و ارائه کند.
رشد و پیشرفت شخصی از پنج نگاه
معرفی کتاب
در این کتاب پنج دیدگاه از پنج کتاب گوناگون به نامهای «خبرهشدن»، «استعداد مهم است»، «هنر غیرممکن»، «مهارتهای آینده» و «شکوفاسازی استعدادها» را بررسی و خلاصهسازی شدهاند.
نویسنده سعی دارد با الگو قرار دادن استادان گوناگون، معرفی روشهای شکوفایی استعدادها و یاددادن چگونگی فعالسازی ظرفیتهای درونی، راه واردشدن به مسیر موفقیت را برای مخاطب نمایانتر و او را در این راه راهنمایی کند.
نویسنده سعی دارد با الگو قرار دادن استادان گوناگون، معرفی روشهای شکوفایی استعدادها و یاددادن چگونگی فعالسازی ظرفیتهای درونی، راه واردشدن به مسیر موفقیت را برای مخاطب نمایانتر و او را در این راه راهنمایی کند.
روشهای یادگیری از پنج نگاه
معرفی کتاب
این کتاب از پنج کتاب گوناگون که روشهای متعدد یادگیری را آموزش میدهند، برگرفته شده و خلاصهای از تمام آن راهکارها و نظرات است. آن کتابها عبارتاند از: بیست ساعت اول یادگیری؛ یادگیری حرفهای؛ حافظه نامحدود تو؛ تسلط بر جزئیات در یادگیری؛ یادگیری مستقل.
این کتاب میتواند با ارائه نظرات متخصصان و راهکارهای سریع یادگیری و ماندگاری در حافظه، به عنوان راهنمای آموزشی به مخاطبانی که میخواهند حافظه خود را تقویت کنند، کمک کند.
این کتاب میتواند با ارائه نظرات متخصصان و راهکارهای سریع یادگیری و ماندگاری در حافظه، به عنوان راهنمای آموزشی به مخاطبانی که میخواهند حافظه خود را تقویت کنند، کمک کند.
دانشآموز باانگیزه
معرفی کتاب
باب سالو، نویسنده کتاب حاضر، معتقد است ایدههای ما در ایجاد انگیزه در مسیر نادرستی حرکت میکنند و نگاه تنبیه و پاداش روند پیشرفت دانشآموزان را کند کرده است. او ایجاد انگیزه در دانشآموز را مهمترین موضوع و کشف انگیزههای دانشآموزان را راهکار ما برای مقابله با کندماندن روند موفقیت دانشآموزان میداند. این کتاب سعی دارد با پیشنهاد روشهایی همچون ایجاد محیط دوستانه، آموزش کمحجم اما قوی و... به معلمان کمک کند تا بیشترین بازدهی را از کلاسهایشان بگیرند.
قدرت عادت: دلیل رفتارهایمان در کار و زندگی
معرفی کتاب
این کتاب درباره ترک عادتهاست و سعی دارد به مخاطب کمک کند تا آسانتر عادتهای ناپسندی مثل تنبلیکردن و نامنظمبودن را کنار بگذارد و به موفقیت برسد.
نویسنده در سه فصل به موضوعاتی مثل ترک عادتها، تأثیر غلبه بر رفتارهای مخرب، ضرورت برنامهریزی کردن و مداومت در انجام آن میپردازد. در فصل نخست کتاب چگونگی تشکیل و شکلگیری عادتها از دوره کودکی تا اکنون بررسی شدهاند. در فصل دوم و سوم مسیر موفقشدن شرکتهای بزرگ و تاریخ کشورها و جوامع رشدیافته بررسی و تحلیل شدهاند تا مخاطب با الگوگرفتن از این نمونهها، با آگاهی و شناخت بیشتری در مسیر موفقیت قدم بردارد.
نویسنده در سه فصل به موضوعاتی مثل ترک عادتها، تأثیر غلبه بر رفتارهای مخرب، ضرورت برنامهریزی کردن و مداومت در انجام آن میپردازد. در فصل نخست کتاب چگونگی تشکیل و شکلگیری عادتها از دوره کودکی تا اکنون بررسی شدهاند. در فصل دوم و سوم مسیر موفقشدن شرکتهای بزرگ و تاریخ کشورها و جوامع رشدیافته بررسی و تحلیل شدهاند تا مخاطب با الگوگرفتن از این نمونهها، با آگاهی و شناخت بیشتری در مسیر موفقیت قدم بردارد.
مغازه پر از خوراکی
معرفی کتاب
یکی از موثرترین راهکارها برای بازسازی و بهسازی فرایندهای آموزش و پرورش به کارگیری رویکرد فلسفه برای کودکان است. با اجرایی کردن این رویکرد، شیوههای تدریس و یادگیری منفعلانه منتفی میشود. در عوض والد، مربی و معلم از روشی استفاده میکند که کودک در آن نقشی محوری دارد و میتواند به بیان منطقی افکار و ایدههای خود بپردازد. مجموعهی ادب با همین نگاه در پی آن است که تغییراتی مثبت در تعلیم و تربیت به وجود آورد. در هر جلد از این مجموعه با یک داستان آموزنده برای کودکان آغاز میشود و با یک سری مطالب آموزشی و تربیتی برای مربی یا والدین به اتمام میرسد. موضوع این جلد در مورد تغذیه سالم است: خرگوش کوچولو علاقه زیادی به خوردن آبنبات و پفک داشت. مامان خرگوشه میدید که خرگوش کوچولو درست غذایش را نمیخورد. او خیلی ناراحت بود که خرگوشکوچولو کم غذا میخورد. تصمیم گرفت که...
خرگوش کوچولوی حواسپرت
معرفی کتاب
یکی از موثرترین راهکارها برای بازسازی و بهسازی فرایندهای آموزش و پرورش به کارگیری رویکرد فلسفه برای کودکان است. با اجرایی کردن این رویکرد، شیوههای تدریس و یادگیری منفعلانه منتفی میشود. در عوض والد، مربی و معلم از روشی استفاده میکند که کودک در آن نقشی محوری دارد و میتواند به بیان منطقی افکار و ایدههای خود بپردازد. مجموعهی ادب با همین نگاه در پی آن است که تغییراتی مثبت در تعلیم و تربیت به وجود آورد. در هر جلد از این مجموعه با یک داستان آموزنده برای کودکان آغاز میشود و با یک سری مطالب آموزشی و تربیتی برای مربی یا والدین به اتمام میرسد. موضوع این جلد حواسپرتی است: خرگوش کوچولو حواسپرت است. همهی کارهایش از یادش میرود. یادش میرود که گلدانها را آب بدهد. یادش میرود برای رفتن به جنگل با دوستانش هویج و زیرانداز ببرد و... او که به خاطر حواسپرتیاش خیلی ناراحت است از مادرش کمک میخواهد. مادرش راهحلی را به او پیشنهاد میدهد که...