پشت سرت یه موشه، قایم شده یه گوشه
معرفی کتاب
یکی از تمرینهای ایجاد تفکر خلاق در کودک این است که از او بخواهید داستانهای ناتمام، تصویر و نقاشیهای نیمه کاره را کامل کند. در این کتابها کودک هر بار با دیدن بخشی از یک حیوان حدس میزند چه حیوانی پشت صفحه پنهان شده است. این کتاب با تصویرهای رنگی و شعر برای بچهها سرگرمکننده است و کودک را با خزندگان، پرندگان و حیوانات مختلف آشنا میکند.
پیشی چه بازیگوشه، دنبال بچه موشه
معرفی کتاب
یکی از تمرینهای ایجاد تفکر خلاق در کودک این است که از او بخواهید داستانهای ناتمام، تصویر و نقاشیهای نیمه کاره را کامل کند. در این کتابها کودک هر بار با دیدن بخشی از یک حیوان حدس میزند چه حیوانی پشت صفحه پنهان شده است. این کتاب با تصویرهای رنگی و شعر برای بچهها سرگرمکننده است و کودک را با خزندگان، پرندگان و حیوانات مختلف آشنا میکند.
الکساندر مورچهخوار در نمایش استعدادیابی
معرفی کتاب
کتاب «الکساندر مورچهخوار در نمایش استعدادیابی» یکی از مجموعه کتابهای 26 جلدی قصههای کوتاه مدرسه آلفابتی است. کتابهای این مجموعه دربرگیرندهی داستانهایی امیدوارکننده برای کودک آگاه، کنجکاو و ماجراجوی امروزی است. این کتاب ماجرای مورچهخواری را به تصویر میکشد که تصور میکند هیچکار جدید و جالبی را نمیتواند در نمایش استعدادیابی مدرسه اجرا کند. این داستان با لحن ساده به کودکان اهمیت امیدواری، پشتکار و اعتمادبهنفس را میآموزد.
مجموعه ببین، ببر و بچسبان(4 تا 6 سال): آموزش تفکر
معرفی کتاب
این کتاب به آموزش تفکر اختصاص یافته است. هدف این مجموعه علاوه بر فعالیتهای کار با قیچی و کمک به تقویت عضلات ظریف و کسب هماهنگی چشم و دست، کسب مهارتهای مختلف در حوزههای ریاضیات، علوم، زبانآموزی، تقویت مکانیسم اساسی ذهن شامل توجه و تمرکز، حافظه، تجسم فضایی و... است. همچنین تقویت عضلات ظریف دست و انگشتان، تقویت هماهنگی بین چشم و دست، افزایش هماهنگی دوسویه بین اعضای چپ و راست بدن، افزایش توجه، تمرکز و دقت، آماده شدن برای مداد به دست گرفتن و تمرینات نوشتاری و ... از دیگر اهداف این کتاب است.
مجموعه فکر کن و نشان بده: شباهتها
معرفی کتاب
برقراری ارتباط با فرزندان یکی از لذتبخشترین وظایف فرزندپروری است. این کتاب با تصاویر جذاب و رنگارنگ و در عین حال ساده و دارای جزئیات کم زمینه گفتوگوی والدین با فرزندان خود را فراهم میسازد. کودکان از لحظهای که چشم باز میکنند، جستوجو و کنکاش در محیط پیرامونشان را آغاز میکنند. اشیا مختلف را میآزمایند و در این میان اطلاعاتی از ویژگیهای اشیا گوناگون و شباهتها و تفاوتهای میان آنها به دست میآورند. برای یافتن شباهتها و تفاوتهای میان اشیا لازم است کودک از حدود 2 سالگی نام اشیا و ویژگیهای گوناگون را بیاموزد و با سنجش اشیا مختلف بفهمد هر شی کدام ویژگی را دارد. این کتاب برای کودکان 2 تا 3 سال طراحی شده است که میتواند به یادگیری و تثبیت مفهوم شباهت و تفاوت کودک کمک کند.
آکادمی معماران
معرفی کتاب
این کتاب با رویکردی سرگرمکننده و علمی، نوجوانان را به دنیای معماری دعوت میکند و به آنها نشان میدهد که چگونه میتوانند با تفکر خلاق، سازههایی زیبا و کاربردی طراحی کنند. مخاطب در قالب یک دانشآموز تازهوارد به آکادمی خیالی معماران، با مفاهیم پایهای معماری، طراحی داخلی، نقشهخوانی و برنامهریزی شهری آشنا میشود و در هر بخش، تمرینهایی برای تقویت مهارتهای فضایی، تحلیل و خلاقیت ارائه شده است.
در صفحات کتاب، نوجوان یاد میگیرد چگونه یک مدرسه، پل یا پارک طراحی کند، با اصول زیباییشناسی و عملکرد آشنا شود، و دربارهی مصالح ساختمانی و سبکهای معماری تحقیق کند. طراحی کتاب بهگونهایست که حس ورود به یک مدرسهی واقعی معماری را القا میکند و با تصویرگریهای رنگی، یادگیری را به تجربهای تبدیل میسازد.
در صفحات کتاب، نوجوان یاد میگیرد چگونه یک مدرسه، پل یا پارک طراحی کند، با اصول زیباییشناسی و عملکرد آشنا شود، و دربارهی مصالح ساختمانی و سبکهای معماری تحقیق کند. طراحی کتاب بهگونهایست که حس ورود به یک مدرسهی واقعی معماری را القا میکند و با تصویرگریهای رنگی، یادگیری را به تجربهای تبدیل میسازد.
آکادمی مهندسان
معرفی کتاب
این کتاب با رویکردی سرگرمکننده و علمی، نوجوانان را به دنیای مهندسی دعوت میکند و به آنها نشان میدهد که چگونه میتوانند با تفکر خلاق، ابزارهایی بسازند که زندگی را بهتر کنند. مخاطب در قالب یک دانشآموز تازهوارد به آکادمی خیالی مهندسان، با رشتههایی مثل مکانیک، رباتیک، هوافضا، عمران و طراحی صنعتی آشنا میشود و در هر بخش، تمرینهایی برای تقویت مهارتهای حل مسئله، طراحی و تحلیل ارائه شده است.
در صفحات کتاب، نوجوان یاد میگیرد چگونه یک پل مقاوم طراحی کند، ماشین بسازد، مدار الکتریکی ساده راهاندازی کند، و حتی دربارهی انرژیهای نو و ساختار ساختمانها تحقیق کند. طراحی کتاب بهگونهایست که حس ورود به یک مدرسهی واقعی مهندسی را القا میکند و با تصویرگریهای رنگی، یادگیری را به تجربهای لذتبخش تبدیل میسازد.
در صفحات کتاب، نوجوان یاد میگیرد چگونه یک پل مقاوم طراحی کند، ماشین بسازد، مدار الکتریکی ساده راهاندازی کند، و حتی دربارهی انرژیهای نو و ساختار ساختمانها تحقیق کند. طراحی کتاب بهگونهایست که حس ورود به یک مدرسهی واقعی مهندسی را القا میکند و با تصویرگریهای رنگی، یادگیری را به تجربهای لذتبخش تبدیل میسازد.
من یک نویسندهام
معرفی کتاب
این کتاب با هدف پرورش خلاقیت و تقویت مهارتهای نوشتاری کودکان دبستانی طراحی شده و تلاش میکند تا نویسندگی را از یک فعالیت ذهنی به تجربهای ملموس و لذتبخش تبدیل کند. در هر صفحه، یک داستانک ناتمام با ساختاری ساده و قابل فهم ارائه شده که کودک باید آن را با تخیل خود کامل کند. در صفحهی روبهرو، سه قاب تصویری قرار دارد تا کودک بتواند داستان خود را با نقاشی و رنگآمیزی نیز بیان کند.
نویسنده با بهرهگیری از زبان کودکانه و ساختارهای متنوع، بستری فراهم کرده تا کودک با تمرکز بیشتر، احساسات و افکارش را به قلم بیاورد و از لایههای درونی خود پرده بردارد. این کتاب نهتنها تمرینی برای نوشتن، بلکه فرصتی برای گفتوگوی والدین با فرزندشان دربارهی دنیای درونی اوست.
نویسنده با بهرهگیری از زبان کودکانه و ساختارهای متنوع، بستری فراهم کرده تا کودک با تمرکز بیشتر، احساسات و افکارش را به قلم بیاورد و از لایههای درونی خود پرده بردارد. این کتاب نهتنها تمرینی برای نوشتن، بلکه فرصتی برای گفتوگوی والدین با فرزندشان دربارهی دنیای درونی اوست.
می توانم برایت بازش کنم
معرفی کتاب
پسرک داستان ما مشکلی دارد: او آنقدر کوچولو است که بهتنهایی نمیتواند بستهها را باز کند و بزرگترها باید کمکش کنند. اما شاید بالاخره روزی بتواند بدون کمک کسی بستهها و گره چیزهای بسیار دیگری را باز کند. در این کتاب بامزه، تغییرات دورهی رشد مورد برری قرار میگیرد؛ دورهای که کودک از یکسو به کمک پدر و مادرش نیاز دارد و از سوی دیگر تلاش میکند تا روی پای خودش بایستد! به همین دلیل کوچولوها با موضوع این داستان همدلی میکنند و به کشفها و تجربههای تازهای میرسند. کودکان بهتر از آدمبزرگها دنیای اطرافشان را میبینند و بیشتر سؤال میکنند و از این جهت فیلسوفهایی کوچکاند. مجموعه کتابهای فیلسوف کوچک بهدنبال تقویت این روحیهی پرسشگری و رشد تفکرخلاق در کودکان به کمک داستان است. کودکی که بهتر میبیند و بیشتر میپرسد، برای چالشهای دنیای آینده، راهحلهای متفاوت و خلاقانهتری پیدا میکند.
مهارت خواندن و درک مطلب 1
معرفی کتاب
درک مطلب چیست؟ درک مطلب عبارت است از میزان فهم فرد از موضوعی که میخواند یا میشنود. درک مطلب از خردسالی و بهصورت سطحی و اولیه شروع میشود و در سالهای بعد عمیقتر و کاملتر میشود. ضعف در درک مطلب میتواند مانع یادگیری اصولی باشد؛ به ویژه در کودکان در برقراری ارتباط با سایرین و حل مسئلههای درسی بسیار مشکلساز خواهد بود. از این رو در این کتاب داستانهایی با زبان روان و قابل فهم برای کودکان به رشته تحریر درآمده است تا به کودکان در افزایش مهارت درک مطلب کمک کند. در انتهای هر داستان سؤالاتی وجود دارد که کودک را به تفکر و جستوجو تشویق میکنند.