درس‌کاوی، ایده‌ای تازه برای پژوهش در فرایند آموزش و یادگیری

توجه: استفاده از نماد و Qr-code در کنار هم الزامی است.

-دریافت نماد  -دریافت QRcode
معرفی کتاب: 
درس‌کاوی مشاهدۀ دقیق‌ و جزئی و برنامه‌ریزی شده‌ فرایند آموزش و یادگیری است که در هر کلاس یا جلسۀ درسی شکل می‌گیرد. مفهوم درس‌کاوی در حوزۀ آموزش‌وپرورش در ژاپن پیشینۀ تاریخی دیرینه دارد؛ اما در ایران، نخستین بار است که این الگو برای پژوهشگران عرضه می‌شود. در این کتاب به محورهای واکاوی درس، مانند آنچه معلم قصد دارد تدریس کند و آنچه دانش‌آموزان یاد می گیرند، روش‌های ارتباط در کلاس‌ درس، گفت‌و‌شنودهای دانش‌آموزان در فرایند تدریس، شیوۀ مواجهۀ معلم با اشتباه دانش‌آموزان و تأکید بر پاسخ یا پرسش پرداخته شده است.
نام مجموعه: 
مدارس یادگیرنده
سال چاپ: 
1395
ناشر: 
مؤلف: 
سرکار آرانی، محمدرضا
قطع کتاب: 
وزیری
نوع کتاب: 
کمک آموزشی
مترجم یا مترجمان: 
افسانه حجتی‌ طباطبائی
مجموع صفحات: 
176ص.
شابک: 
9786008585541
مخاطب: 
معلم
نتیجه داوری کتاب: 
برای ورود به مدرسه بلامانع است
درجه بندی: 
درجه 3