Skip to main content

معجزه عین صاد

معرفی کتاب
این کتاب دربرگیرنده روایت زندگی جوانی است باهوش و پرشور که در بحبوحه‌ی انقلاب، به دنبال یک هدف گمشده است که حسابی ذهنش را مشغول کرده است. خواندن رمان‌های مختلف و آشنایی با مکاتب گوناگون و درگیری ذهنی با آن‌ها، باعث شده نتواند تصمیم محکمی برای ادامه راه بگیرد. او بر اثر یک اتفاق، با استاد علی صفایی حائری (عین صاد) آشنا می‌شود. اما برخلاف انتظار، این آشنایی چالش‌های عمیق فکری و روانی را در او به‌وجود می‌آورد که شروع یک‌سری ماجرا‌های جدید و پیچیده است. آیا استاد پاسخ‌گو مشکلات او می‌باشد؟ ...

رمزگشایی از دنیای نوجوانی

معرفی کتاب
دوره نوجوانی پر از احساس‌ها و هیجانات است که شاید برخی از این احساس‌ها تکرار نشدنی باشد. برای اینکه بتوانیم نقش موثرتری در زندگی و تربیت نوجوان داشته باشیم، باید تغییرات دوره نوجوانی را بشناسیم، از نیازهای خاص این دوره آگاه باشیم و نحوه مواجهه با این دوره را یاد بگیریم. این کتاب چکیده‌ای از مباحث رشد نوجوان است. کتاب دارای 5 فصل: آشنایی، تغییرات، ویژگی‌ها، نیازها و اصول تربیتی نوجوانان است.

برای من هم جا بگیر

معرفی کتاب
برای من هم جا بگیر داستان دو پسر به نام‌های جو و راوی است. داستان از زبان دو راوی اول شخص که دقیقاً مثل شخصیت‌های کتاب آمریکایی و هندی هستند؛ نقل می‌شود. جو و راوی هر دو در مدرسه مشکلاتی دارند؛ راوی که تازه از هند به آمریکا در برقراری ارتباط با همکلاسی‌هایش دچار مشکل است. جو نیز اگرچه اهل آمریکاست اما اختلال شنوایی دارد و امسال دوستان صمیمی‌اش از مدرسه رفته‌اند و تنهاست. این دو پسر هیچ نقطه مشترکی ندارند، اما یک دشمن مشترک دارند، آیا یک دشمن مشترک می‌تواند آن‌ها را به هم پیوند بزند؟ ...

هفت‌خوان تماشا: روایت‌هایی از پیاده‌روی اربعین1402

معرفی کتاب
کتاب حاضر دربرگیرنده‌ی خاطرات کسانی است که در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن جنبه‌های احساسی، تاریخی ـ داستانی آن است که این مکتب را از ورود و به صحنه آمدن فرد جست‌وجوگرِ حقیقت تا رسیدن به هدف که دیدن گنبد مقدس و زیبای حرم حضرت امام حسین (ع) و زیارت ایشان است را تعریف می‌کند. تنوع در زاویه دید هر یک از افراد در روایتگری داستان‌ها، بر جذابیت روایت‌ها افزوده است.

سلول شماره 17

معرفی کتاب
اگر بیرون از زمین و در یک سفینهٔ فضایی متولد شده بودید، دیدگاهتان نسبت به جهان چه طور بود؟ دانشمندی خداناباور قصد دارد ثابت کند که اگر انسان در فضایی عاری از هرگونه اطلاعات دینی بزرگ شود، هرگز میلی به دین نخواهد داشت و می‌تواند تا مراتب بالای علم و تکنولوژی پیشرفت کند. او در میان یک جنگ، نوزادان زیادی را دزدیده و آنان را در یک سفینه فضایی فریز کرده است، به این امید که روزی آنان را در یک سرزمین دوردست پرورش داده و جامعه آرمانی بیگانه با دین را پایه‌گذاری کند. در این میان 4 نوزاد را برای مدیریت اولیه پروژه خود انتخاب می‌کند. این 4 نوزاد بزرگ می‌شوند و برخلاف تصور او میلی فطری و درونی در درون آنان، آن‌ها را به سمت کشف حقایق هستی پیش می‌برد. آیا نوجوانان نجات پیدا می‌کنند؟

زندگی من مثل یک گیمر

معرفی کتاب
درِک فالون این‌بار یک فرصت استثنایی پیدا کرده است تا در پروژه‌ای گروهی برای آزمایش یک بازی رایانه‌ای به همراه دوستانش، مت، کارلی و آمبرتو شرکت کند، آن هم برای یک شرکت بازی‌سازی معروف.
اما خیلی زود متوجه می‌شود یکی از معروف‌ترین گیمرهای جهان به نام اِلسید هم در این گروه شرکت دارد. از طرفی آن‌طور که فکر می‌کرد قوی نیست و می‌تواند راحت شکست بخورد.
این‌بار درِک تلاش می‌کند تا از همه‌ی آموخته‌ها و هوشش استفاده کند. به نظرتان موفق می‌شود تا بقیه‌ی بازیکنان را شکست بدهد؟
اگر به گیم و فضای رقابتی و پرهیجان آن علاقه دارید، با درِک فالون همراه شوید.

از ما بهتران

معرفی کتاب
این اثر مجموعه‌ای از داستانهای خواندنی در مورد زندگی گرگ‌ها می‌باشد. در پیشگفتار کتاب آمده است: در آن ظهر شرجی و داغ تابستان که یازده سالم بود، از پدربزرگم پرسیدم: «از ما بهتران یعنی چه؟ »، او پس از کلی سؤال و جواب و اینکه این حرف را از چه کسی شنیده‌ام، مطلبی را به من گفت که امروز سبب ایجاد این اثر شد. او گفت: «از ما بهتران یعنی گرگ. گرگی که طبیعت آن را برای آدمی ساخته است؛ چون هوش و ذکاوت و برنامه‌ریزی‌اش طوری است که مخصوص بلعیدن گوشت تن آدمی است و برای همین کار هم ساخته شده است، انسان هم برای مقابله با این درنده آتش را یافته است و آن را حصار بین خود و این درنده باهوش قرار داده است اما از آنجا که این حیوان باهوش فهمید با صبوری می‌تواند بعد از خاموشی آتش باز به سمت آدمی یورش برد، ماند و همین کار را هم کرد. آدمی اما چون از نخست با صبوری دشمنش را گرفتار نیرنگ می‌کرده است، برای مقابله اساسی با این درنده، تعدادی از همین گرگ‌ها را اسیر کرده و با تربیت فریبنده خود، علیه خودشان به کار گرفت؛ همان‌هایی که با چاپلوسی غذایشان به راه بود؛ اما دیگر آزادی گرگ‌ها را نداشتند.»

خدا چنین می‌خواهد...: کتاب آموزشی احکام ویژه دختران متوسطه اول، کتاب مربی

معرفی کتاب
خدایی که از همه‌ی آفریدگانش آگاه‌تر و عالم‌تر است و خیر و صلاح بندگانش را بهتر از هرکسی می‌داند، چنین خواسته که ما با رسیدن به سن عقل و رشد، وظایف دینی خودمان را همان طور که او گفته است انجام بدهیم. مسائل مختلف شرعی جزئیات و نکاتی دارد که ما از همه آن‌ها با خبر نیستیم و باید آن‌ها را یاد بگیریم. کتاب حاضر با عنوان «خدا چنین می‌خواهد» با زبانی ساده و همراه نقل داستان به جزئیات و نکات مربوط به احکام دین مرتبط با دختران پرداخته است. آموزش این مطالب به کمک یک مربی محقق می‌شود. اما لازم است که مربیان احکام نیز بدانند که چه مطالبی را چگونه و با چه کیفیتی به نوجوانان بیاموزند. از این رو کتاب حاضر ضمن شرح احکام مختلف، به نکات و ملاحظات آموزشی مربوط به آن مسئله‌ی شرعی اشاره می‌کند که می‌تواند چراغ راه مربیان احکام در این مسیر باشد.

خدا چنین می‌خواهد...: کتاب آموزشی احکام ویژه پسران متوسطه اول، کتاب مربی

معرفی کتاب
خدایی که از همه‌ی آفریدگانش آگاه‌تر و عالم‌تر است و خیر و صلاح بندگانش را بهتر از هرکسی می‌داند، چنین خواسته که ما با رسیدن به سن عقل و رشد، وظایف دینی خودمان را همان طور که او گفته است انجام بدهیم. مسائل مختلف شرعی جزئیات و نکاتی دارد که ما از همه آن‌ها با خبر نیستیم و باید آن‌ها را یاد بگیریم. کتاب حاضر با عنوان «خدا چنین می‌خواهد» با زبانی ساده و همراه نقل داستان به جزئیات و نکات مربوط به احکام دین مرتبط با پسران پرداخته است. آموزش این مطالب به کمک یک مربی محقق می‌شود. اما لازم است که مربیان احکام نیز بدانند که چه مطالبی را چگونه و با چه کیفیتی به نوجوانان بیاموزند. از این رو کتاب حاضر ضمن شرح احکام مختلف، به نکات و ملاحظات آموزشی مربوط به آن مسئله‌ی شرعی اشاره می‌کند که می‌تواند چراغ راه مربیان احکام در این مسیر باشد.

خدا چنین می‌خواهد...: کتاب آموزشی احکام ویژه دختران متوسطه اول جلد 3

معرفی کتاب
پس از بحث و گفتگوی کارشناسی در کارگروه ارزیابی منابع مکتوب و با توجه به نظرات داوران، کتاب مذکور به عنوان کتابی کاربردی برای استفاده در مقطع متوسطه به عنوان کتاب مکمل در کنار کتاب های تألیفی و درسی دانش آموزان برای ورود به مراکز آموزشی بلامانع تشخیص داده شد.