معرفی کتاب:
در خود ماندگی یا اتیسم مانع پیشرفت و دستیابی به موفقیتهایی همتراز با کودکان عادی نیست و اگر شیوههای آموزشی با ویژگیهای خاص کودکان در خود مانده هماهنگ باشند، آنها میتوانند در اجتماع به جایگاه شایستۀ خود برسند. کتاب حاضر از زبان مادر کودکی مبتلا به اتیسم نوشته شده و نتایج یافتههای تجربی و کاربردی اوست. کتاب در ده فصل تنظیم شده و هر فصل به بیان جزئیات یک نکتۀ مهم که کودک در خود مانده میخواهد دیگران بدانند پرداخته است. این نکتهها عبارتاند از: یادگیری مانند یک چرخه است؛ ما یک گروه هستیم؛ من به گونهای متفاوت فکر میکنم؛ رفتار شیوهای است برای برقراری ارتباط؛ من مبهوت، اشفته و سردرگم میشوم؛ به من بهعنوان یک کل بنگرید؛ بسیار کنجکاو باشید؛ آیا میتوانم به شما اعتماد کنم؛ مرا باور داشتهباشید؛ به من ماهیگیری بیاموزید.
سال چاپ:
1394
ناشر:
مؤلف:
ناتبام، آلن
قطع کتاب:
رقعی
نوع کتاب:
کمک آموزشی
مترجم یا مترجمان:
مرجان حسنیراد
نرگس رحمانی
مریم ناظمی
مجموع صفحات:
136ص.
شابک:
9789642842742
کلمات کلیدی:
مخاطب:
معلم
نیروی توانبخشی
کارشناسان
حیطه استثنایی:
توان بخشی
پرورشی مشاوره و مددكاری
نتیجه داوری کتاب:
برای ورود به مدرسه بلامانع است
درجه بندی:
درجه 3